1. خانه
  2. اخبار
  3. محمود کلاری و چاپ کتاب‌های عکس‌های«خیابان انقلاب»: بعد از سی‌ سال عکاسی، حس غریبی دارم

محمود کلاری و چاپ کتاب‌های عکس‌های«خیابان انقلاب»: بعد از سی‌ سال عکاسی، حس غریبی دارم

محمود کلاری بعد از سی‌سال عکاسی از هیجان غریبش برای چاپ مجموعه عکس‌های «خیابان انقلاب» در قالب یک کتاب می‌گوید.

کلاری که سال‌ها با هنر عکاسی‌اش لحظه‌ها را ثبت کرده است در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی انتشار اولین کتاب عکس‌هایش گفت: بهمن ۵۷ تازه تحصیل عکاسی را تمام کرده بودم و هنوز به‌صورت حرفه‌ای وارد حوزه‌ی عکاسی خبری و هنری نشده بودم و بیشتر تحت تاثیر جریانی که پیش‌رویم در حال اتفاق بود،عکاسی کردم.

او ادامه داد: شاید در آن سال در جایگاه یک عکاس حرفه‌ای لحظه‌ها را ثبت نکردم بلکه بیشتر از آن تحت‌تاثیر جریانی بودم که در کنارم در شرف اتفاق بود و گاه این اتفاق من را به سمت عکاسی پیش می‌برد، از این جهت عکس‌های انقلابم اولین قدم‌های حرفه‌ای من در حوزه‌ی عکاسی به‌حساب می‌آید و امیدوارم برای مخاطبی که با این عکس‌ها برخورد می‌کند این رویارویی دوباره با تاریخ تکرار شود و اتفاق بیافتد.

 

این فیلمبردار سینمای ایران با اشاره به عنوان «خیابان انقلاب» که برای این مجموعه در نظر گرفته است گفت: بیشترین وقایع مربوط به انقلاب به نوعی دراین خیابان اتفاق افتاد و شاید «انقلاب» مرکز ثقل وقایع بهمن ۵۷ تلقی شود که برای نام کتابم انتخاب کردم.

کلاری اضافه کرد: سی‌سال است که عکاسی می‌کنم و این کتاب اولین تجربه‌ی چاپی‌ام محسوب می‌شود و به نوعی نخستین تجربه‌های عکاسی‌ام را در خود جای می‌دهد. بیشتر عکس‌های این مجموعه نیز مربوط به بهمن ۵۷ است و تعدادی از آنها برای شکل‌دادن به فرم روایی جریان انقلاب در ماه‌های بعد از بهمن عکاسی شده است.

 

به گفته ی کلاری در این کتاب حدود ۱۱۰ عکس رنگی و سیاه‌وسفید ، در قالب یک مجلد ۱۳۰ صفحه‌ای در قطع خشتی که همراه با مقدمه‌ی عکاس و شرح‌حال آن روزهاست منتشر می‌شود.

هم‌چنین قرار است همزمان با ایام دهه‌ی فجر و چاپ این کتاب تعداد ۳۰ عکس از این مجموعه در قالب نمایشگاهی مجزا عرضه شود.

به گزارش ایسنا، همزمان با سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بسته‌ی فرهنگی با عنوان «سی‌سال سی‌نما» که حاوی ۳۰ فیلم بلند، ۳۰ فیلم کوتاه، ۳۰ مستند و ۳۰ قطعه موسیقی فیلم است، همراه با مجموعه‌ی عکس‌های منتشرنشده‌ی محمود کلاری از انقلاب اسلامی در کتابی از سوی خانه سینما منتشر می‌شود. این بسته‌ی فرهنگی با همکاری گروهی به مدیریت رضا میرکریمی انتخاب و آماده‌سازی می‌شود.

همچنین بزرگداشت محمود کلاری در جشنواره‌ی فیلم فجر امسال برپا خواهد شد.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست