1. خانه
  2. اخبار
  3. مراسم بزرگداشت پیشکسوت عکاسی مازندران برگزار شد

مراسم بزرگداشت پیشکسوت عکاسی مازندران برگزار شد

در چهلمین روز درگذشت استاد محمدعلی غریقی، مراسم بزرگداشت این پیشکسوت عکاسی مازندران در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، در مراسم بزرگداشت پیشکسوت عکاسی مازندران که صبح امروز برگزار شد، اسعد نقشبندی، کریم ملک‌مدنی و سایر هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنرهای تجسمی و نمایشی استان مازندران و شهرستان آمل حضور داشتند.
اسعد نقشبندی از عکاسان مشهور و پیشکسوت کشور با اشاره به اینکه زمان آشنایی من به استاد غریقی به ۳۳سال گذشته بر می‌گردد، افزود: ما در آن زمان با عشق فراوان به اصل هنر تمرینات زیادی داشتیم.
وی اظهار داشت: آنچه که برای من از اخلاق و رفتار مرحوم غریقی همچنان باقی است بخشندگی او بود.
نقشبندی با بیان اینکه این بخشندگی به معنای اقتصادی نیست، گفت: مرحوم غریقی هر آنچه که در ذهن داشت و با مشقات و ریاضت زیادی آن را به دست آورده بود در اختیار شاگردان و دوستان قرار می‌داد.
وی با اشاره به اینکه این شخصیت، شأنیت هنری خود را روز به روز بالاتر برده بود، تصریح کرد: اگر چنین نبود امروز نمی‌دیدیم که چگونه دوستان و حتی دانشجویانی که شاید کمتر از یک ترم با او در کلاس درس بودند برای او اشک می‌ریختند.
محمدعلی غریقی در سال ۱۳۳۸ در شهرستان آمل متولد شد. او در سال ۱۳۵۹ در رشته تدوین فیلم از دانشکده صدا و سیما فراغ‌التحصیل شد.
وی در سال ۱۳۶۳ به منظور انتقال آموخته‌هایش نخستین کلاس‌های آموزشی حرفه‌ای عکاسی را در شهر آمل پایه‌گذاری کرد و با تاسیس عکاسخانه شهر آمل در سال ۱۳۷۴ مرکز مهم و ارزشمندی در آموزش عکاسی در این شهر ایجاد کرد.
وی در بیش از ۱۵۰جشنواره ملی و بین‌المللی حضور داشته و آثارش در موزه‌ هنرهای معاصر ایران و خانه عکاسان ایران به نمایش درآمده است.
برگزیده‌ای از عکس‌های ماندگار مرحوم غریقی در مجموعه هفتمین نمایشگاه دوسالانه عکس ایران از سوی انجمن هنرهای تجسمی کشور و حوزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمد و چندین قطعه عکس وی به صورت مجموعه از سوی انتشارات سینمای جوانان ایران و در کتاب عکس چهارمین جشنواره بین‌المللی سینمای جوان به چاپ رسیده است.
مرحوم غریقی با سابقه داوری جشنواره عکس و فیلم سال‌ها در هنرستان‌ها، دوره‌های آموزشی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری و دانشگاه‌های استان حضور چشمگیری داشت.
این هنرمند فرهیخته در صبح چهارشنبه هفتم مهرماه سال‌ جاری در بیمارستان دکتر شریعتی تهران به دلیل بیماری سرطان درگذشت و روز بعد در قطعه هنرمندان امامزاده عبدالله آمل به خاک سپرده شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست