1. خانه
  2. اخبار
  3. مرگ تدریجی در جاسوئیچی‌های چینی +عکس

مرگ تدریجی در جاسوئیچی‌های چینی +عکس

از قرار معلوم پول و ثروت بد جوری زیر زبان کمونیست‌های چینی مزه کرده و آنها از هر راهی تلاش می‌کنند تا این طبع سرکش خود را سیراب کنند. در این راه چینی ها حتی به حیوانات هم رحم نمی‌کنند و از آنها جهت سیراب کردن این حس پول جویی خود استفاده می‌کنند…

از قرار معلوم پول و ثروت بد جوری زیر زبان کمونیست‌های چینی مزه کرده و آنها از هر راهی تلاش می‌کنند تا این طبع سرکش خود را سیراب کنند. این رشد اقتصادی و خیزش چینی‌ها به گونه‌ای بوده است که آنها تلاش می‌کنند، از هر طرح و ایده و یا وسیله‌ای درآمد زایی کنند. در این راه چینی ها حتی به حیوانات هم رحم نمی‌کنند و از آنها جهت سیراب کردن این حس پول جویی خود استفاده می‌کنند.

به گزارش فردا، این روز‌ها بازار دست فروش‌های چینی بسیار گرم شده است. جاسوئیچی‌های جدید چینی که در داخل آنها ماهی یا لاک پشت زنده حبس شده‌اند به سرعت در خیابان‌های چین به فروش می‌رسند. این جاسوئیچی‌ها با قیمت ۵ دلار در دستان فروشندگان، در اماکن عمومی و خیابان‌های چین به فروش می‌رسند. خریداران می‌توانند از بین ماهی‌های رنگارنگ یا لاک پشت‌های برزیلی هر کدام را که خواستند انتخاب کرده و حتی رنگ آب دلخواه محفظه نگهدارنده را نیزانتخاب کنند.

فروشندگان به هنگام فروش به خریداران تضمین هم می‌دهند. آنها در هنگام فروش ادعا می‌کنند، آبهای رنگی درون محفظه‌ها حاوی مواد مغذی است و این موجودات تا سه ماه به راحتی می‌توانند در درون این محفظه‌ها به زندگی ادامه دهند.

اما نکته مهم اینجاست که اگر این آبهای رنگین سرشار از ویتامین و مواد مغذی نیز باشند، از عنصر اصلی حیات تهی هستند؛ اکسیژن. به همین دلیل است که این ماهی‌ها و لاک پشت‌ها نمی‌توانند بیشتر از چند روز به حیات خود ادامه دهند. خریداران در حالی که مشغول بازکردن در خانه خود هستند، خوردرو خود را روشن می‌کنند، آن را از کنار جیب خود آویزان کرده‌اند و یا…، مشاهده می‌کنند که این موجودات بی‌گناه مرده‌اند و یا در حال جان دادن هستند. خریداران ناگهان احساس گناه می‌کنند، گناه کشتن موجود زنده‌ای که به مانند ما حق حیات داشت ولی اکنون…

در پی این سوء استفاده چینی‌ها، بسیاری از فعالان حقوق حیوانات در سراسر جهان از عدم وجود قانونی در چین برای جلوگیری از این اقدامات انتقادات فراوانی را داشته‌اند. کین ژیائونا – مسئول یکی از گروههای غیر دولتی حفاظت از حقوق حیوانات در این خصوص عقیده دارد «قرار دادن موجود زنده در داخل یک محفظه سرپوشیده برای کسب سود، سوء استفاده و غیر اخلاقی است». ولی بر اساس قوانین چین تنها حیوانات وحشی مشمول قانون حفاظت از حیوانات می‌شوند.

جن ژیان ـ یکی از مدافعان حقوق حیوانات در چین ـ این اقدام را «مشمئز کننده» نامید. او همچنین افزود «چین با این اقدام اخیر خود آشکارا نشان داد که هیچ ارزشی برای حیات حیوانات و انسان‌ها قائل نیست و متاسفانه این کار‌ها در غیاب آموزش‌های لازم، همچنان در چین ادامه پیدا می‌کنند».

ژیان با اشاره به رشد اقتصادی چین عقیده دارد که مردم چین این طور فکر می‌کنند که صاحبان دنیا هستند و هر اقدامی را می‌توانند انجام دهند. «به کرات در چین دیده شده است که حیوانات برای منافع اقتصادی کشته می‌شوند. این مُد جدید در چین گویای این است که ما می‌توانیم حیوانی را شکنجه کرده و شاهد مرگ تدریجی آن در مقابل چشمان خود باشیم. این واقعیت بخش دیگری از سوء استفاده چینی‌ها از کره زمین است».

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست