1. خانه
  2. اخبار
  3. مسابقه بین المللی عکس به مناسبت روز جهانی اسکان بشر

مسابقه بین المللی عکس به مناسبت روز جهانی اسکان بشر

 

 مرکز بین المللی پژوهش هنر و معماری  و دفتر منطقه ای BLP وابسته به سازمان اسکان بشر ملل متحد به مناسبت روز جهانی اسکان بشر با همکاری دانشگاه وست مینستر  (Westminster) لندن اقدام به برگزاری کنفرانس بین المللی "معماری ، سکونتگاه و هویت شهری در منطقه خلیـــج فـــارس" در محل انجمن معماران سلطنتی انگلستان (RIBA) می نماید.

به موازات برگزاری این کنفرانس، در یکی از بخش های جانبی این همایش مهم ، مسابقه و نمایشگاه بین المللی جوانان با همکاری گروه هنر و معماری آرتا سرا در شاخه های نقاشی و عکاسی ( گرایش های: هویت و شهر- معماری و اسکان – اقلیم و انسان)در دانشگاه وست مینســتر لنـــدن برگزار می گردد .

این مسابقه و نمایشگاه که با هدف همکاری گسترده جوانان و هنرمندان در فعالیت های هنری و فرهنگی در سطح بین المللی ودر حمایت از برنامه های سازمان اسکان بشر ملل متحد شکل گرفته است با تقویت دیدگاه و رویکرد فضاهای هنری جدید در میان هنرمندان جوان زمینه سازمعرفی و دعوت به حضور آنها در نمایشگاه های بین المللی به منظور ارائه توانمندی ها و پتانسیل های این گروه و ایجاد پل ارتباطی فرهنگی و هنری بین آنها با سازمان ها، دانشگاه ها و محافل معتبر بین المللی می باشد .

از دیگر اهداف پایه ای شکل گیری این مسابقه و نمایشگاه ، می توان به آشنایی مخاطبان نمایشگاه با هویت فرهنگی، هنری و معماری شکل گرفته در سکونتگاه های حوزه خلیج فارس از روزگار کهن تا به امروز از زاویه دید هنرمندان جوان اشاره نمود .

شاخه های هنری که در آن هنرمندان می توانند به ارائه اثر بپردازند در دو بخش نقاشی (رویکرد های معاصر، استفاده از مدیوم های متفاوت) و عکاسی (عکاسی مستقیم، صحنه پردازی، ترکیب و تلفیق رسانه ها) با محوریت موضوع کنفرانس در نظر گرفته شده است .

جوایز مادی و معنوی این رقابت در مجموع ۱۱۰۰۰ دلار آمریکا و اعطا تندیس و لوح تقدیر ویژه از سوی سازمان اسکان بشر ملل متحد و چاپ کتابی از آثار منتخب نمایشگاه تعیین گردیده است .

سازمان های برگزار کننده و حمایت کننده این برنامه سازمان اسکان بشر ملل متحد ،دانشگاه وست مینستر لندن ،کمیسیون ملی یونسکو ،مرکز بین المللی پژوهش هنر و معماری ،گروه هنر و معماری آرتا سرا ، شرکت بین المللی کاراشار پارسیان ، فرهنگستان هنر و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می باشند .

برای کسب جزئیات و اطلاعات بیشتر درخصوص مسابقه و نمایشگاه می توانید به سایت کنفرانس به نشانی: : www.humanhabitation.org مراجعه نمایید.

 

دریافت متن کامل فراخوان
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست