1. خانه
  2. اخبار
  3. مسلمانان بلگراد خواستار تغییر قوانین عکس اوراق هویت شدند

مسلمانان بلگراد خواستار تغییر قوانین عکس اوراق هویت شدند

دفتر مفتی شهر اسمولین در بلگراد از دپارتمان پلیس منطقه‌ای خواست به زنان مسلمان محجبه اجازه دهد عکس گذرنامه خود را با داشتن روسری ارائه دهند، اما این درخواست مورد مخالفت واقع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نووینیت، نظامی دابوف مفتی منقطه ای بلگراد اعلام کرد الزاماتی که برای عکس گذرنامه ها تعیین شده با اصول اسلام که از زنان خواسته حجاب خود را حفظ کند، منافات دارد.

کریل هدژاهرستیوف رئیس دپارتمان پلیس در شهر اسمولین اظهار داشت: درخواستهای رهبر معنوی مسلمانان این منطقه قابل اجابت نیست، چرا که براساس قوانین صدور اسناد و اوراق هویت، تصویر افراد باید صورت، گوشها و دست کم یک سانتی متر از موهای افراد را مشخص کند.

هدژاهرستیوف  افزود: زنان محجبه هنگامی که برای صدور ویزا عکس می گیرند باید روسری خود را اندکی کنار برده تا بخشهای ضروری قابل مشاهده باشد.

بسیاری از زنان این منطقه هر روز با این دفتر تماس گرفته و درباره نقض حجاب به عنوان واجبات حجاب برای تصاویر گذرنامه سؤال می کنند.

نمایندگان دفتر مفتی تأکید کردند آنها برای ارائه درخواست خود مبنی بر تغییر این قوانین به پارلمان نزدیک خواهند شد.

نظامی دابوف مفتی اسمولین گفت: این الزامات برای تصویر گذرنامه و اوراق هویت با قوانین بلگراد منافات ندارد، می توان آن را حل و در این رابطه توافقی حاصل کرد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست