1. خانه
  2. اخبار
  3. معاون مطبوعاتی بر بالین حسین پرتوی حاضر شد

معاون مطبوعاتی بر بالین حسین پرتوی حاضر شد

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز -۱۶ بهمن‌ ماه – با حضور بر بالین حسین پرتوی – عکاس پیشکسوت انقلاب اسلامی و راوی تصویر ماندگار بیعت همافران با امام خمینی (ره) که همچنان در بستر بیماری به سر می‌برد، حضور یافت و از نزدیک در جریان وضعیت عمومی او قرار گرفت.

به گزارش بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان این عیادت با خانواده‌ی پرتوی، اظهار امیدواری کرد تا روند معالجات و رسیدگی به اوضاع جسمانی حسین پرتوی بهبود یابد و او بتواند دوباره به آغوش جامعه‌ی فرهنگی و هنری کشور بازگردد.

معاون مطبوعاتی بر بالین حسین پرتوی حاضر شد

جعفر محمدزاده از پرتوی به عنوان هنرمندی توانمند یاد کرد که توانسته لحظاتی درخشان از پیروزی انقلاب اسلامی را در قاب تصویر جاودانه سازد و برگ زرینی بر تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی بیفزاید.

او با اشاره به عکس پرتوی از بیعت همافران با بنیانگذار انقلاب اسلامی در روز ۱۹ بهمن‌ماه ۵۷ بیان کرد: این عکس صحنه‌ای بزرگ و به یاد‌ماندنی را به ثبت رساند که طی آن، یکی از نیرو‌های سه‌گانه ارتش آن روز‌ به خیل عظیم مردم پیوست و نشان داد که انقلاب امام بزرگوار (ره) تا عمق جان ملت بزرگ ایران نفوذ کرده است. یکی از درخشان‌ترین جلوه‌های این نفوذ، بیعت پرسنل نیروی هوایی ارتش با امام (ره) در آن روز تاریخی بود که هنوز تصویر به جای مانده از آن برای مخاطبان امروز و آینده‌ جذاب و ارزشمند است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم قدردانی و حق‌گزاری نسبت به سرمایه‌های ارزشمند تاریخ‌نگاری انقلاب افزود: آنچه از انقلاب اسلامی در خاطره‌ها داریم و به دست آیندگان خواهیم سپرد، حاصل ذوق و کوشش هنرمندانی همچون پرتوی است که تقدیر از آنها، تقدیر از همه‌ی فجرنگاران و خانواده‌ی بزرگ اطلاع‌رسانی خواهد بود.
او حمایت از این عکاس پیشکسوت را کافی ندانست و افزود: وظیفه‌ی ماست از این هنرمند متعهد به گونه‌ای حمایت کنیم که شرایط بیماری برایش قابل تحمل شود.

در این دیدار، سیاوش پرتوی – فرزند حسین پرتوی نیز با برشمردن فعالیت‌های پدرش عنوان کرد: پدرم در سال ۱۳۳۷ وارد روزنامه کیهان و در سال ۶۸ بازنشسته شد.
پس از پیروزی انقلاب نیز عکس‌های فراوانی از جبهه‌های جنگ به یادگار گذاشتند که همگی در آرشیو روزنامه کیهان موجود است. به نظر پدر، هر هنرمند، نقطه‌ی اوج تکرا‌ر‌ناپذیری دارد که نقطه‌ی اوج هنر ایشان، ثبت تصویر بیعت همافران با امام خمینی (ره) بوده است.
در پایان این دیدار، محمد جعفر محمدزاده ( معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و اراشاد اسلامی) با اهدای مصحف شریف و هدایایی از این عکاس پیشکسوت انقلاب قدردانی کرد.
به گزارش ایسنا، حسین پرتوی مدت سه سال است که در بستر بیماری به سر می‌برد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست