1. خانه
  2. اخبار
  3. معرفی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره « حماسه زیتون »

معرفی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره « حماسه زیتون »

طی مراسمی رسمی نمایشگاه عکس " حماسه زیتون " افتتاح و از نفرات برتر این مسابقه تقدیر شد.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " عصر روز گذشته با حضور عکاسان شرکت کننده، هیات داوران مسابقه و مسئولین سازمان بسیج هنرمندان در مجتمع فرهنگی سینمایی ۲۲ بهمن تبریز، ضمن نمایش ۳۰ قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید، در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر از نفرات برگزیده تقدیر شد.

معرفی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره « حماسه زیتون »

در آغاز این مراسم امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی ضمن خیرمقدم به حاضرین در سالن، تشکر خود را از حضور و شرکت عکاسان در این مسابقه اعلام کرد و افزود:

سازمان بسیج هنرمندان استان در همراهی برنامه های تخصصی هنری خود که همواره از طریق انجمن های خود انجام می شود شاهد کشف و سازماندهی پتانسیل های بالقوه در استان می باشد که از آن جمله انجمن عکاسی این سازمان متشکل از عکاسان حرفه ای شهر تبریز می باشند که در عرض یک سال کارهای مفیدی را در حوزه عکاسی به سرانجام رسانده است.

ایشان ضمن تبریک به عکاسان برگزیده در این مسابقه افزودند: تا پایان سال جاری فراخوان جشنواره عکسی که هم اکنون در حال مطالعه و برنامه های احتیاطی آن انجام می شود در گستره ی سراسری اطلاع رسانی خواهد شد که امیدواریم عکاسان کشور در این جشنواره سراسری نیز با عکس های فاخر خود شرکت کنند.

محمدرضا امتنانی هم به عنوان نماینده هیات داوران در بخش دیگری از این مراسم، گزارشی را از روند داوری مسابقه اعلام کرد و خطاب به عکاسان گفت: باتوجه به دید کلی بر کیفیت مناسب عکس های رسیده به مسابقه، انتظار هیات داوران در روند داوری به صورت طبیعی افزایش یافته و به دلیل کثرت آثار در حد حرفه ای کار داوری را در مرحله های بعدی دشوار نمود که البته با کمک دیگر داوران محترم نتیجه داوری مطلوب و قابل قبول پایان پذیرفت.
امتنانی در ضمن قرائت بیانیه هیات داوران افزود: الان در مسابقات و جشنواره های عکس شاهد آفتی هستیم که امیدواریم با درک و بصیرت عکاسان جوان مترفع گردد و اینکه در مراحل داوری گاهی شاهد آثاری می شدیم که اطمینان از نبود مطالعه کافی عکاس از فرخوان مربوطه بود و نتیجه آن ساده گزینی و ارسال آثار از طرف عکاس به دبیرخانه مسابقه حاصل می شود لذا توصیه ام به عکاسان این است که با مطالعه فراخوان ها و انجام کار پژوهشی در راستای انتخاب آثار خود سعی در ارائه عکس های خوب به دبیرخانه نمایند و با این کار همراهی خود را با هیات اجرایی مسابقه اعلام نمایند.
پایان بخش این مراسم صحبت های دبیر مسابقه بود که گزارشی از روند اجرای مسابقه را اعلام نمود و افزود: با توجه به زمان محدود فراخوان، عکاسان استقبال خوبی از مسابقه حماسه زیتون داشتند و با توافق انجام شده با ریاست سازمان بسیج هنرمندان استان، انشاا.. سال آینده جشنواره عکس " حماسه زیتون " به صورتی جامع تر برگزار خواهد شد.
هادی فائزی از پرداخت همزمان حق التالیف عکس ها در مراسم گشایش نمایشگاه یاد کرد و اجرای اصولی و حرفه ای زیرساخت های مسابقه را باعث بقای ارتباط بین عوامل اجرایی و جامعه عکاسان هنرمند دانست و صحبت های خود را با اختصاص گواهی شرکت به تمامی شرکت کنندگان اولین دوره مسابقه عکس حماسه زیتون به پایان برد.

در پایان مراسم عکاسان برتر مسابقه به این ترتیب معرفی شدند:
رتبه اول: رضا فلاحی مطلق، لوح سپاس + مبلغ دومیلون ریال
رتبه دوم: وحیده شجاع غیاث، لوح سپاس + مبلغ یک ونیم میلیون ریال
رتبه سوم: یوسف اکبری پابندی، لوح سپاس + مبلغ یک میلیون ریال
لازم به یادآوری است که داوری این مسابقه برعهده محمدرضا امتنانی، کمال شب خیز و محمدعلی جدیدالاسلام بود که از ایشان نیز در این مراسم تقدیر به عمل آمد.

راه یافتگان به مسابقه به ترتیب عبارتند از: جواد آقاجان نژاد، مازیار اسدی، فیروزه بیلدار، یوسف اکبری پابندی، حسن پیری ، لیلا پور محمد، حسن توفیق، مرتضی جعفری، محمد علی حسن زاده دیزجی، مهری حسین زاده، محمد دلیری باقری نیا، احسان رنجبر، مقصود سامع سردرودی، سید حسن سید ذوالفقاری، وحیده شجاع غیاث، بابک شعبانی، وحدت صدر محمدی، صادق عدالت، نادر فارغی، رضا فلاحی مطلق، بابک قاضی، صابر قاضی، حسین کام شاد، سیدمنصور معصومی سنگتراشانی.

علاقمندان می توانند تا روز پنجشنبه ۱۳ آبان ماه همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست