1. خانه
  2. اخبار
  3. میشل عون:فرش ایران ازتصویر دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی ظریف تر است

میشل عون:فرش ایران ازتصویر دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی ظریف تر است

اجتماعی. داخلی . گردشگری
میشل عون رییس جمهور اسبق لبنان روز گذشته در ادامه سفر خود به ایران دربازدید از نمایشگاه فرش گره‌های ماندگار ونقوش پایدار درمحل بافت قالیچه صلح ودوستی گفت ک فرش ایرانی حتی از تصویر دوربین‌های حرفه ای عکاسی ظریف تر ودقیق تر است .

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی ، تاریخی سعدآباد وی با اشاره به بافت قالیچه صلح ودوستی گفت : طرح قالیچه مذکور دلیل بر فرهنگ اصیلد ایرانی درطول تاریخ است واین نشان می‌دهد که مردم ایران مردم صلح ودوستی هستند .

وی افزود:همانطور که دلار در جهان با نام آمریکا شناخته می‌شود فرش هم درجهان با نام ایران شناخته می‌شود.

ماسه آبه دبیر اول ورایزن فرهنگی واطلاع رسانی سفارت ژاپن نیز دراین بازدید گفت بافت قالیچه صلح ودوستی بهانه خوبی برای جمع آوری قلوب تمام مردم برای یک حرکت فرهنگی است.

وی گفت: اگر تعداد زیادی از انسان‌ها بخواهند کاربزرگی مثل بافت فرش با محوریت صلح و دوستی را درکنار یکدیگر و با همکاری یکدیگر انجام دهند، حرکتی لذت بخش وبرای صلح پایدار جهانی است .

دبیر اول سفارت ژاپن با ابراز خرسندی از بازدید از این قالیچه گفت : از اینکه با گره زدن دربافت قالیچه سهیم می‌شوم ، بسیار خوشحالم .

عشرت شایق مدیر مجموعه فرهنگی وتاریخی سعد آباد نیز درخصوص علت بافت این قالیچه به بازدیدکنندگان گفت : هدف تایید دوباره ایرانیان به فرهنگ صلح ودوستی واینکه این ایده میزبان فرهنگ ملل شود ، بوده است .

وی با بیان اینکه قصد داشتیم تا از طریق هنر ، فرهنگ ایرانیان را به اطلاع جهانیان برسانیم واز فرهنگ وهنر برای رساندن پیام صلح ودوستی استفاده کنیم ، گفت : این قالیچه حرکت ملی وکارمردمی درجهت جمع شدن دوستی برای وحدت جهانی با هدف رسیدن به صلح وپایداری است .

مدیر مجموعه فرهنگی وتاریخی سعدآباد گفت : دربافت قالیچه صلح ودوستی از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم .

براساس این گزارش این نمایشگاه جهت اشنا شدن بازدیدکنندگان با هنر ایرانی آغاز بکار کرد ه و درروزهای مختلف فرش‌های نفیسی جهت بازدید به نمایش گذاشته خواهد شد .

این گزارش می‌افزاید : دراین نمایشگاه فرش گلستان ، هفت شهر عشق که اماکن مقدسی همچون مکه ومدینه وعتبات عالیات را دربر دارند فرش گردشگری که جاذبه‌های گردشگری دراستان‌های خراسان ، فارس ، اذربایجان شرقی واصفهان را به نمایش می‌گذارد ، فرش تاریخ سلاطین ایران و فرش یوسف وزلیخا از تابلو فرش‌های استاد فرشچیان به نمایش درآمده است .

 

این فرش‌ها از شش متر تا ‪ ۲۶‬متر بوده که بافت آنها حداقل به پنج سال به طول انجامیده است و قدیمی‌ترین فرش به نمایش درآمده دراین نمایشگاه ‪۷۰‬ سال پیش بافته شده که رج بافت آن بالای ‪ ۶۰‬بوده و اکثرا از جنس ابریشم است

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست