1. خانه
  2. اخبار
  3. نشستی صمیمی با کارگردان « عکس ناتمام »

نشستی صمیمی با کارگردان « عکس ناتمام »

عصر روز گذشته تعدادی از کاربران " پایگاه عکس چیلیک " پذیرای حضور صمیمانه تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند " عکس ناتمام " در محل دفتر این رسانه بودند.

در این نشست که به مناسبت نخستین سالروز درگذشت استاد " بهمن جلالی " برگزار شد، " تورج ربانی " تهیه کننده و یکی از کارگردانان این فیلم مستند از مراحل ساخت و نحوه ی تولید این فیلم با حاضرین سخن گفت.
ربانی که خود دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته عکاسی از دانشکده هنر و معماری است، پس از نمایش فیلم بنا به درخواست حاضرین به پرسش های مطرح، پاسخ داد و پیرامون برخی نکات پشت صحنه فیلم و مراحل پیش تولید این مستند با حاضرین به گفتگو پرداخت.

نشستی صمیمی با کارگردان « عکس  ناتمام »

سهیل زندآذر که مسئولیت برگزاری این نشست را برعهده داشت در ابتدای این نشست با معرفی اجمالی این فیلم، یاد استاد فقید " بهمن جلالی " را گرامی داشت و به نمایندگی از جمع حاضر از " تورج ربانی و عمید راشدی " به عنوان کارگردانان این فیلم مستند و ساخت این اثر موفق و ارزشمند تقدیر و تشکر کرد.

دفتر " پایگاه عکس چیلیک " با هدف برقراری ارتباط هرچه نزدیک تر میان کاربران علاقمند و مشارکت ایشان در حرکت های گروهی، شرایط برگزاری سلسله نشست های آموزشی و آشنایی با عکاسان ایران و جهان را مهیا نموده و آمادگی خود را برای حمایت از برنامه هایی اینچنین اعلام می نماید.

فیلم مستند عکس ناتمام " بهمن جلالی " برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند از بیست وهفتمین جشنواره فیلم فجر و نامزد دریافت تندیس بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند از چهارمین جشن سینمای مستند ایران شده است که به زندگی و آثار عکاس فقید " بهمن جلالی " ‌پرداخته است.

در انتهای این نشست صمیمانه " تورج ربانی " به انگیزه خود از شکل گیری و پرداخت به انتخاب شخصیت عکاسی " بهمن جلالی " اشاره کرد و گفت:
جلالی با نزدیک به چهار دهه عکاسی بخشی از عمر تاریخ و تولد عکاسی را دارا است و از جمله معدود شخصیت هایی است که در طول زمان حیات خود نیاز زمان را درک کرد و در هر دوره از زندگی به همان موضوع پرداخت.
وی با اشاره به حضور " بهمن جلالی " به عکاسی از روزهای انقلاب اسلامی و سال های دفاع مقدس، فیلم مستند را شایسته برخورد مستند و فیلمساز مستند را ملزم به رعایت حقیقت دانست.
تورج ربانی در آخرین بخش صحبت های خود با کاربران " پایگاه عکس چیلیک " اظهار داشت: ۶۲ دقیقه فیلم نمایش داده شده دستاورد بیش از ۳۰۰۰ دقیقه تصویربرداری از این عکاس بود.
" بهمن جلالی " عکاسی که به اصل واقعیت در برخورد با این موضوع به عنوان یک شرط برای ساخت این فیلم وفادار بود و وفادار ماند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست