1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه «بازتاب خیال» در گالری مژده گشایش یافت

نمایشگاه «بازتاب خیال» در گالری مژده گشایش یافت

خبرگزاری فارس: «بازتاب خیال» عنوان نمایشگاه عکس محمدرضا سبکتکین است که از روز گذشته در گالری مژده گشایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این نمایشگاه که رویکردی طبیعت‌گرایانه دارد، ۲۱ عکس از این هنرمند جوان به نمایش گذاشته شده که جملگی از طبیعت گرفته شده است.
از نظر وی عنوان «بازتاب خیال» به حس نوستالژیک او در این عکس‌ها و دریچه دیدش به اطراف مربوط می‌شود و این عکس‌ها از محیط پیرامون، مناظر، طبیعت و اشیای اطراف هنرمند و از زاویه دید وی صورت گرفته است . او دوست دارد هر کس برداشت خود را از این آثار داشته باشد و تصمیم‌گیری در مورد عکس‌ها را به عهده مخاطب می‌گذارد.
محمدرضا سبکتکین در مورد الهام از طبیعت می گوید: در این که طبیعت به تنهایی الهام بخش بسیاری از آثار هنری است تردیدی نباید به خود راه بدهیم، طبیعت کتابی است که هر برگ از آن می تواند یک سوژه یا انگیزه ای برای آفرینش یک اثر هنری باشد؛ لحظاتی از طبیعت هست که نمی توان از آن عکاسی نکرد و آن لحظه را برای همیشه به ثبت نرساند وجاودانه نکرد.
وی افزود: بسیاری از صحنه های طبیعت نظرم را به خود جلب می کند که هرگز نمی توانم از زیبایی هایش به راحتی عبور کنم، صحنه هایی زیبا از غروب را نمی توانم براحتی از دست دهم که برایم سوژه ای زیبا و پر از سخن است.
سبکتکین می افزاید: گاه حرکت های خاصی که از طبیعت می ببینم می تواند تحت عنوان یک جنبش در یک فریم بگنجد، این حرکت می تواند رقص یک علفزار یا گندمزار و چیزهایی از این دست باشد که درجای خود خالق زیباترین عکس هاست بدین جهت دیدن این مناظر برای من به لحاظ عکاسی خیلی جالب توجه است که درنهایت مرا به یک فریمی می رساند که جز طبیعت نمی توانستم در جای دیگری آن را پیدا کنم.
وی با بیان این که بیشتر نمایشگاهها امروزه از ایده و موضوعات جالبی برخودارند افزود: بسیاری از عکس هایی که در نمایشگاه های مختلف می بینم از ایده ها و موضوعات جالبی برخوردار است درواقع از دیدن بسیاری از عکس ها لذت می برم، دوربین های دیجیتال، دنیای عکاسی را به سرعت باورنکردنی به سمت حرفه ای و زنده تر شدن عکس ها سوق داده است و این پیشرفت تنها مختص یک کشور خاص نیست بلکه همه کشورها از این سرعت فوق العاده به واسطه ورود دوربین های فوق حرفه ای به بازار بهره مندند؛ از سوی دیگر هم نباید از جایگاه مطالعات مختلف و کسب تجربه های فراوان در این عرصه همچون سایر عرصه ها گذشت که تاثیر بسزایی بر حرفه ای شدن هنر عکاسی و جانماندن آن از قافله پیشرفت دارد. ایران عکاسان حرفه ای دارد که در عرصه های بین المللی صاحب نام اند.
بازتاب خیال تا تاریخ ۲۶ بهمن در گالری مژده دایر خواهد بود.
گالری مژده در سعادت آباد- علامه شمالی- خیابان ۱۸ شرقی – شماره ۲۷ واحد یک واقع است.
انتهای پیام/ف

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست