1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس «چشم درون» در ۶ بخش گشایش یافت

نمایشگاه عکس «چشم درون» در ۶ بخش گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نمایشگاه «چشم درون» شامل عکس‌های «ریکاردو زیپولی» از ایران به همراه پنج بخش مختلف دیگر عصر امروز در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش یافت و با استقبال هنرمندان و عکاسان روبرو شد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، نمایشگاه عکس «چشم درون» شامل عکس‌های «ریکاردو زیپولی» عکاس ایتالیایی از ایران است که عصر امروز به همراه آثاری از عکاسان ایرانی از دوره قاجاریه تا امروز در موزه هنرهای معاصر تهران به روی دیوار رفت.
در این نمایشگاه برای اولین بار آثار عکاسان خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نیز به نمایش درآمد.
بخش اول نمایشگاه «چشم درون» تحت عنوان «یک میهمان» به آثار ریکاردو زیپولی از ایران اختصاص دارد، در بخش دوم با عنوان «یک شهر» آثار «محمدرضا جوادی» از این شهر به نمایش درآمده است. در بخش «یک پیشگام» آثار زنده‌یاد «نیکول فریدنی» به منظور پاسداشت و تجلیل از این عکاس فیگورساز طبیعت نمایش داده شده است و در بخش دیگری با عنوان «یک نگاه» عکس‌های «مجید کوهرنگ دشتی» از طبیعت ایران که نگاهی جوان و تازه به دنیا دارد و عکس‌هایی سوررئالیستی را از واقعیت ثبت کرده است به روی دیوار رفته است.
«یک تاریخ» عنوان بخش دیگری از این نمایشگاه است که نگاهی به عکاسی ایران از دوره قاجار تا امروز دارد. در این بخش به همراه نمایش آثار عکاسان گمنامی از دوره قاجاریه، آثاری از ۲۰۰ عکاس ایرانی نیز به نمایش درآمده است.
در آخرین بخش این نمایشگاه نیز که «یک مجموعه» نام دارد آثار عکاسان خارجی موجود در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران برای نخستین بار به نمایش گذاشته شده است که در این بخش حدود ۴۰ عکس از عکاسانی چون «ویلیام فوکس تالبوت»،«نادار»،«اگوست ساندر»،«آلفرد استیگلیتز»،«آنسل آدامز»،«جولیا مارگارت کامرون»،«ادوارد استایکن»،«لویس هاین»،«مارگارت بورک-وایت»،«من ری»، و «واکر اوانز» به نمایش درآمده است.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با استقبال بسیاری همراه بود و علاوه بر سفیران کشورهای مختلف، جمع کثیری از هنرمندان و عکاسان پیشکسوت و جوان نیز حضور داشتند.
عباس کیارستمی،نیکی کریمی،فاطمه معتمدآریا از جمله هنرمندان دنیای سینما نیز امروز میهمان نمایشگاه عکس «چشم درون» بودند که در محاصره عکاسان قرار داشتند.
عکسهای زیپولی از پرداختی شاعرانه برخوردارند و در نمایشگاه وی عکسهایی از ایران و شهر ونیز ایتالیا به نمایش در آمده که در عکسهای ونیز، وی با الهام از برخی اشعار شاعر پارسی گوی، بیدل دهلوی، انعکاس شاعرانه دنیای بیرون را در پنجره‌های این شهر‌ به تصویر کشیده است.
نمایشگاه عکس‌های «ریکاردو زیپولی» با عنوان «چشم درون» تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۳۸۷برپا خواهد بود.
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست