1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه «ساخ تمان من» در نگارخانه طراحان آزاد

نمایشگاه «ساخ تمان من» در نگارخانه طراحان آزاد

"سمانه اکبری زرچی" نمایشگاهی از عکس های خود را در نگارخانه طراحان آزاد به نمایش درمی آورد.
  اکبری در مجموعه آثار این نمایشگاه، تجربه هایی از مواجهه با محل زندگی و پیرامون آن را با عکاسی بر روی نگاتیو برای مخاطب بازگو می کند.

سمانه اکبری زرچی متولد سال ۱۳۶۲ است و دانش آموخته ی کارشناسی نقاشی از دانشگاه سوره است.

وی در گفتگو با واحد خبر "پایگاه عکس چیلیک" برگزاری نمایشگاه "ساخ تمان من" را اولین تجربه انفرادی خود دانسته است و مسیر عکاسی این مجموعه را مرهون راهنمایی های استاد جاوید رمضانی می داند.

ایشان در این نمایشگاه ۱۸ قطعه عکس در اندازه ۶۰ در ۹۰ سانتیمتر را در قالب عکسهای سیاه و سفید و با تکنیک دوبار نوردهی(دبل اکسپوز) به نمایش گذاشته است.

هلیا دارابی منتقد هنری دریادداشتی پیرامون ساختار نگاه و نوع پردازش موضوع نمایشگاه "ساخ تمان من"  معتقد است:
ساختمانها هویت مشخصی ندارند وهیچ نشانه ای آنها را با شهری خاص مثل تهران ارتباط نمی دهد. در بیشتر موارد در مرحله تصویر شده اند که ساخت و ساز هنوز پایان نیافته و هویت منفردی برای آنها بوجود نیاورده است. در این مرحله همه ساختمانها مثل هم اند. چهره نیز در اثر حرکت تند دوربین محوو گنگ شده,خصوصیات شخصی خود را از دست داده و به نشانه هایی از چهره عام انسانی فرو کاسته شده است ,تا جایی که تشخیص چهره هنرمند دیگر امکان پذیر نیست. این ویژ گی ها خصلتی بی زمان ومکان و اساطیری به عکس ها می دهد.

این کارشناس و منتقد هنری در ادامه نظر خود درباره تکنیک به کار رفته در خلق عکس ها می افزاید:
برش, مونتاژ یا اصولا هیچ تلاشی برای کنترل ترکیب بندی ها صورت نگرفته. حتی در بعضی عکس ها کناره های نمایشگری که تصاویر ساختمانها از صفحه آن عکاسی شده, دیده می شود, اما هنر مند هیچ به حذف آنها یا کنار گذاشتن این عکس هااز میان مجموعه پر تعداد عکس هایش نکرده;  یعنی از لو رفتن فرآیند عکاسی در اثر، استقبال کرده است.

"ساخ تمان من" عصر روز جمعه ۱۶ مردادماه افتتاح شده و همه روزه تا پایان ۲۱ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای دیدار علاقمندان است.

نگارخانه طراحان آزاد در تهران، میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره ۵ واقع شده است.

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست