1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه « سیب های عاشورایی » در شهرکتاب مرکزی

نمایشگاه « سیب های عاشورایی » در شهرکتاب مرکزی

نمایشگاهی از آثار عکاسی " باقر نصیر " با موضوع هیات همدانی ها و عنوان " سیب های عاشورایی " در محوطه شهر کتاب مرکزی در تهران در حال نمایش است.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " این نمایشگاه شامل ۹ قطعه عکس رنگی از آیین و رسوم سوگواری هیات سقاهای همدانی مقیم تهران می باشد.

این هیات با قدمتی بیش از پنجاه سال در محدوده بازار تهران مستقر بوده و گروه عزاداران این هیات در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با لباسی متحدالشکل به سوی بازار تهران رفته و با فلسفه ای تعریف شده، سیب های سرخ نذر شده ای را که در کاسه های به دست گرفته دارند، بین مردم توزیع می کنند.
این نمایشگاه دربرگیرنده تعداد سه قطعه عکس در اندازه ۷۰ در ۱۰۰ سانتیمتر و شش قطعه عکس در اندازه ۷۰ در ۵۰ سانتیمتر می باشد که بر سینه دیوار محوطه داخلی شهر کتاب مرکزی در حال نمایش است.

باقر نصیر متولد دی ماه سال ۱۳۶۲ و دانش آموخته دیپلم سینما از هنرستان روایت فتح است و عکاسی در رسانه هایی چون: کیهان، همشهری محله، خبرگزاری مهر، روزنامه خبر، شاهد یاران، مشق آفتاب، فردانیوز و … را در سوابق خود دارد.

در قاب ابتدای این نمایشگاه آمده است:
هیات همدانی های مقیم تهران در سال ۱۳۷۳قمری تاسیس شد. حسینیه آنها در محله امامزاده یحیی(ع) بنا شده است. آنها عزاداری دهه اول محرم را در داخل حسینیه و برگزار می کنند و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، دسته عزاداران را به سمت بازار حرکت می دهند. یکی از ویژگی های این هیات لباس متحدالشکل آنها است. عزاداران این هیات پیراهن مشکی بلند بر تن می کنند که لته ای از چرم روی آن افتاده است. آنها کشکولی به دست و مشکی بر دوش دارند تا یادآور سقای دشت کربلا باشند. ویژگی دیگر آنها این است که در حین طی مسیر به سمت بازار، سینه زنی و زنجیرزنی ندارند و تنها به ذکر نوحه می پردازند…

علاقه مندان می توانند تا پایان روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه همزمان با آستانه روز اربعین حسینی می توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۲ و جمعه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این نمایشگاه دیدن کنند.

شهرکتاب مرکزی در تهران، خیابان دکترعلی شریعتی، بالاتر از چهارراه شهید مطهری، نرسیده به خیابان معلم، نبش بوستان برزگر واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست