1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «مزامیر سکوت» در نگارخانه هپتا

نمایشگاه عکس «مزامیر سکوت» در نگارخانه هپتا

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان: « مزامیر سکوت » دستاورد نگاه تنی چند از عکاسان از روز جمعه ۱۳ اَمرداد ماه در گالری هپتا گشایش می یابد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه گروهی تعداد ۳۸ قطعه عکس از ۱۳ عکاس به کوشش کیانا فرهودی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه عکس می‌خوانیم: «لغتنامه‌ی دهخدا «سکوت» را «خاموش شدن» و «خاموشی» معنا کرده؛ اما همچنین «با توانایی به سخن گفتن و ترک آن کردن».
سکوتی که اینجا از آن سخن می‌گوییم/می‌بینیم از جنس آن معنای دوم است: توانایی سخن گفتن اما ترک کردن آن؛ توانایی حضور اما انتخاب بر عدم حضور ..»

به گفته‌ی کیانا فرهودی این نمایشگاه حاصل شیفتگی او نسبت به سکوت و همچنین به حضور است. او درباره ایده اولیه شکل‌گیری و برپایی نمایشگاه می‌گوید: «این نمایشگاه توجه به اثری است که حضور انسان بر محیط اطرافش می‌گذارد و تغییری که در نظم/بی‌نظمی‌ای که پیش از او وجود داشته است، ایجاد می‌کند. در واقع ایده‌ی این نمایشگاه بر اساس مفهوم یک کلمه‌ی فرانسوی شکل گرفت. کلمه‌ی “Sillage”، به معنای رد عطر فرد که پس از اینکه او جایی را ترک کرد، همچنان در محل باقی‌ می‌ماند؛ اثری که هر فرد پس از گذر از هر مکان در آنجا به جای می‌گذارد؛ اثری گاهی موقت و گاهی همیشگی.

عکس‌های این نمایشگاه بیش از آنچه درباره‌ی سکوت باشند درباره‌ی حضور اند، درباره‌ی ردی که از هر فرد باقی می‌ماند، درباره‌ی اتفاقاتی که پیش از لحظه‌ی گرفته شدن عکس در کادر عکاس رخ داده‌ و حالا تنها اثری از آن اتفاق باقی مانده اند. لیوانی که رها شده، کمدهای قدیمی، زمین‌های بازی و کلاس‌های درس و به طور کلی اثری شبح‌وار از حضوری انسانی که می‌تواند اتاق را برای لحظه‌ای یا حتی برای همیشه ترک کرده باشد.»

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب معرفی شده است: هادی آذری، آبنوس البرزی، سمیه امیری، آروین ایل‌بیگی، مهسا ایمانی، امید پورآذر، شقایق رئوفی، پویا شاه‌حیدری، سهیلا شمس، فرزانه قدیانلو، سحر مختاری، طلا وهاب‌زاده و پوریا هنرمند.

نمایشگاه عکس «مزامیر سکوت» ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۳ اَمرداد گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز چهارشنبه ۲۵ اَمرداد از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از عکس های ارایه شده در گالری هپتا دیدن کنند.
گالری هپتا پنجشنبه‌ها تعطیل است.

گالری هپتا در تهران، خیابان ایرانشهر، روبروی ضلع غربی خانه هنرمندان، بعد از خیابان شاداب، بن‌بست نیکوشهر، شماره ۳، زنگ اول واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تور عکاسی مستند در جمعه بازار گیلان برگزار می شود
پسین
نمایشگاه عکس «درباره منظره» در نگارخانه ایرانشهر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست