1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « آن ساکت کبود » در دانشکده معماری

نمایشگاه عکس « آن ساکت کبود » در دانشکده معماری

نمایشگاه عکسی از آثار دو تن از عکاسان جوان: پریناز امکانی و سحر رحمدل با عنوان « آن ساکت کبود » از روز پنجشنبه ۱۱ آذر ماه جاری در دانشکده معماری گشایش می یابد.

 در این نمایشگاه عکس تعداد ۳۰ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر از این دو عکاس جوان با نگاهی به سبک و نمای عمارت و معماری مسجد کبود تبریز به نمایش در می آید.
نمایشگاه عکس « مسجد کبود »در بخشی از قاب نخست این نمایشگاه به قلم پریناز امکانی آمده است:
« عکس به پنجره ای می ماند و معماری به آنچه که در آن جای گرفته است. ناظر معماری با نگاه به اطراف و از طریق درک روابط مقیاس و پرسپکتیو و حجم و فاصله و… فضای اطراف را مورد کنکاش قرار می دهد و بیننده ی تصویر نیز در حین مشاهده به رغم اینکه عکاس تمامی زوایای یک تصویر را به وی نشان نداده، تصویری قریب به یقین از شرایط فضایی صحنه به دست می آورد.
فضا ذات معماری را نشان می دهد به همین منظور سعی شده است عکسها به گونه ای باشد که بیننده پای در فضای درون عکس بنهد و به درکی از معنا و مفهومِ فضا برسد و به تماشای بخشی از واقعیت بنشیند و قابلیت های هنری را که در محیط خنثی یا مخفی بوده اند، ببیند.
در این نمایشگاه عکسهایی از جزئیات معماری فضا نیز وجود دارد که جدا از نور و بافت و رنگ که مفاهیم مادی هستند به مفاهیمی در حوزه ی انتزاع اشاره دارند که حاوی روایت دیگری از جنبه های بنیادین معماری است ».
پریناز امکانی متولد خرداد ماه سال ۱۳۷۱ و سحر رحمدل متولد آبان ماه سال ۱۳۶۸ ، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته معماری از دانشکده معماری و شهرسازی هستند.
نمایشگاه عکس آن ساکت کبود ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۱ آذر ماه جاری گشایش یافته و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز پنجشنبه ۱۸ آذر ماه از ساعت ۹ تا ۱۶:۳۰ از این نمایشگاه دیدن کنند .
دانشکده معماری در تهران، خیابان حافظ، خیابان سرهنگ سخایی، دانشگاه هنر تهران، دانشکده ی معماری و شهرسازی واقع شده است.
پیشین
تور عکاسی پاییزی همسفران با چیلیک برگزار شد
پسین
اسامی راه یافتگان به مسابقه عکس خانه روستایی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست