1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «لویاتان» در گالری ژاله

نمایشگاه عکس «لویاتان» در گالری ژاله

نمایشگاه عکس سودابه وطن پرست با عنوان «لویاتان/Leviathan» از روز ۱۷ آذر ماه جاری در گالری ژاله درحال برگزاری است.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه که با وجود ۱۷ قطعه قاب در اندازه های گوناگون و چیدمانی موافق مفهوم اندیشه عکاس، سومین نمایشگاه انفرادی عکاس به شمار می‌رود، با نگاهی چیستی شناسی به محیط وجودی انسان و فلسفه زیست به پیرامون زندگی نگریسته شده است.

 در متن قاب نخست نمایشگاه عکس لویاتان سودابه وطن پرست آمده است: «انسان زاده شده در آرکادیا، سرشار از انتظار سعادت و لذت پا به این جهان می گذارد، در امتداد زندگی خویش، برای صیانت از بقای خود و اطرافیانش و برآوردن آن انتظار لجام گسیخته متحمل رنج های بسیاری می شود.
او در یک جنگ دو جانبه خود را در آوردگاه های ناخوشایند و ناعادلانه می یابد، همزمان که در تقابل با سرنوشت و نزاع تن علیه تن برای حفظ بقاء تقلا می کند، در ان گم‌خانه‌ی تاریک و پیچ در پیچ، رویاروی آن هیولای ببی شکل و ناشناخته نیز قرار دارد.
لویاتان همواره در اطراف مان است، با آنکه ما ممکن است این حقیقت را نادیده بگیریم، یا از آن رو برگردانیماما همواره او بخش ناقصی از خود ماست که باید آن را ترمیم کنیم.
تضادها، استرس ها، ترس ها، اضطراب ها، اندوه و احساسات، بدل به لویاتان هایی شده اند که تسلط بر آن ها بزرگترین نبردی است که انسان می تواند تجربه کند.»

پوستر نمایشگاه عکس «لویاتان» سودابه وطن پرست در گالری ژاله

سودابه وطن پرست متولد بهمن ماه ۱۳۶۲ و دانش آموخته مقطع کارشناسی در رشته عکاسی است و پس از برگزاری نمایشگاه های انفرادی عکس نسیان در گالری ملل(امیرکبیر)/سال ۱۳۹۴ و آمیگدان پیام هایش را می فرستد در گالری ژاله/سال ۱۳۹۸ اکنون لویاتان سومین نمایشگاه عکس این عکاس به شمار می رود که در تلاش است تا در این مجموعه همچون گذشته با تکیه بر روایت‌گری به تنازع درونی و بیرونی انسان معاصر بپردازد.
آنچه رویداد عکاسانه لویاتان را در میان سایر آثار سودابه وطن پرست متمایز می کند، دست بردن در مفهوم زمان و مکان در این عکس ها است. او با طولانی کردن زمان نوردهی و تخطی از معیارهای معمول عکاسی به حذف جزئیات مکان و آشنایی زدای به حیث محتوا دست زده است.
روایتی که معنای خویش را نه فقط در آنچه دوربین ثبت کرده است که در نمایش غیاب بیان می کند. 
گویی دیدن این بار از طریق ندیدن نمایش داده شده است، چرا که از پس هر حذف دیدنی، دیدنی نو فرصت روایت پیدا می کند.  

نمایشگاه عکس سودابه وطن پرست با عنوان «لویاتان» ساعت ۱۶ روز ۱۷ آذر گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه داشته است.
 سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز دوشنبه ۲۷ آذر ماه جاری از ساعت ۱۳ تا ۲۰ از عکس های این نمایشگاه واقع در گالری ژاله دیدن کنند.
گالری ژاله روزهای شنبه تعطیل است.
 گالری ژاله در تهران، خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، شماره ۴ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
دورهمی سی سالگی دانشجویان عکاسی ۱۳۷۲ برگزار شد
پسین
فراخوان پنجمین مسابقه سالانه عکاسی زیرآب دلفین طلایی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست