1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. دورهمی سی سالگی دانشجویان عکاسی ۱۳۷۲ برگزار شد

دورهمی سی سالگی دانشجویان عکاسی ۱۳۷۲ برگزار شد

سی امین سالگرد هم دوره ای شدن دانشجویان ورودی سال ۱۳۷۲ رشته عکاسی دانشکده هنر و معماری با حضور دانش اموختگان این رشته برگزار شد.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک طی مراسمی صمیمانه گردهمایی دانش آموختگان رشته عکاسی ورودی سال ۱۳۷۲ دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت سی امین سال ورود به دانشگاه با مشارکت تعدادی از این عکاسان و کارشناسان عکاسی برگزار شد.

دورهمی سی سالگی دانشجویان عکاسی۱۳۷۲ برگزار شد

در این دورهمی ساده و صمیمانه که در تاریخ ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۲ انجام گرفت نزدیک به هفتاد تن از اسامی شناسایی و اطلاع رسانی شد که با وجود مهاجرت و عدم دسترسی و دیگر موانع و دلایل عدم حضور، تعداد ۱۶ تن از عکاسان و دانش اموختگان عکاسی سال ۱۳۷۲ موفق به حضور در این جشن خاطرانگیز شدند.

دورهمی سی سالگی دانشجویان رشته عکاسی۱۳۷۲/ پیمان هوشمندزاده، حسین کریم زاده، داریوش کیانی و جواد منتظری

از راست به چپ: پیمان هوشمندزاده، حسین کریم زاده، داریوش کیانی و جواد منتظری

دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۲ برای نخستین بار رشته عکاسی را در مقطع کارشناسی ارائه داد و نزدیک به دویست نفر در این رشته پذیرش شدند که به علت مبلغ شهریه بسیار بالای رشته عکاسی در آن سال تنها حدود نیمی از این تعداد موفق به ثبت نام و ورود به این رشته شدند که البته نزدیک به ۳۰% از این تعداد نیز بعد از گذراندن ترم نخست دانشگاه از ادامه تحصیل در این رشته منصرف شدند و اعلام انصراف کردند.

دورهمی سی سالگی دانشجویان رشته عکاسی۱۳۷۲/ پیمان هوشمندزاده، حسن سرببخشیان، مهرداد نجم آبادی، داریوش کیانی
پایان تحصیلات دانشجویان این دوره مصادف بود با وقایع و تحولات دوره سازندگی بعد از جنگ هشت ساله و همچنین دوره اصلاحات و این سبب شده بود تا فضای کاری مناسبی در حوزه های مختلف عکاسی در اختیار این گروه از دانشجویان قرار گیرد، به طوری که تعداد قابل توجهی از آنان در حین و یا پس از پایان تحصیلات مقطع کارشناسی عکاسی موفق شدند در عرصه های تبلیغات، مطبوعات، هنرستان های آموزش و پرورش، سازمان ها و موسسات فرهنگی جذب بازار کار شوند و یا به عنوان هنرمند با گالری های داخل و خارج از کشور شروع به همکاری کنند.

دورهمی سی سالگی دانشجویان عکاسی۱۳۷۲ برگزار شد
لازم به ذکر است که تعدادی از دانشجویان این دوره هم اکنون در خارج از کشور زندگی می کنند. گروهی مشغول به کار در حیطه های متنوع عکاسی هستند و گروهی هم جذب مشاغل دیگر شدند و برای همیشه عکاسی را کنار گذاشتند.

دورهمی سی سالگی دانشجویان عکاسی۱۳۷۲ برگزار شد
داریوش کیانی مولف و نویسنده کتاب «گذار از مسیر عکس» به اسامی یافته‌ی تعدادی از دانشجویان ورودی ۱۳۷۲ هم اشاره کرد که عبارتند از:
پریسا پرنیان فر، پیمان هوشمندزاده، شادی قدیریان، حسن سربخشیان، سهیلا قلی، حسین کریم زاده، جواد منتظری، یدالله ولی زاده، الهه مقدم، محسن سیدی، عطا الله عطاران، آزیتا ضیایی، فرهاد رنجبران، حامد باهری، وحید سالمی، مرحوم جمشید عنایتی، میترا ضحاکی، علی جانشین، یگانه امینی، زهره اسدی، مهدی بهنوری، بیتا مرادمند، مهدی فلاح، پونه باقری، سیدحسن نصراللهی، فریبا قبادی، فریبرز فولادی، عسل کاظمی، شهرناز زرکش، ونوس یوسفی فر، مریم برکتین، فائقه سلطانی، مهناز ورشویی، لیلا امیرکلاهی، فرناز اسدیان، مریم بخشی، آتوسا خیرگویان، هنگامه فهیمی، اکبر غفاری، آرزو افتخاری نیا، مهتاب کامدار، پریسا مژده ای، محمدرضا رفائی، جهانگیر جمیاری، لیلا دلال نژاد، عهدیه کرمانی، الهام پاکنژاد، هدیه توسلی، حسین هادی پور، بهنام عسگریان، فرنوش زمردی نیا، مینوش زمردی نیا، مهگامه پروانه، آرش جلایی، نیلوفر میری، مهدی فلاح، مریم آموزگار، داریوش کیانی و …

دورهمی سی سالگی دانشجویان عکاسی۱۳۷۲ برگزار شد
داریوش کیانی از جمله حاضرین این مراسم دوستانه و عکاسانه معتقد است: «شاید! بتوان به جرات گفت چند دوره اول رشته عکاسی در دانشگاه آزاد با مدیریت گروه توسط خانم لیلا نورایی جزو موفق ترین دوره های این رشته دانشگاهی بوده اند و با وجود اساتیدی چون: مرحوم بهمن جلالی، مرحوم اکبر عالمی، مرحوم مسعود معصومی، مهرداد نجم آبادی، علی قلمسیاه، فرهاد سلیمانی، ضیا الدین خطیر، سیف الله صمدیان، حمید فرج، عزیزالله انصاری، داود صادق سا، امیرعلی جوادیان، مجتبی آقایی، تورج حمیدیان و …. در بین دانش آموختگان به نام عکاسانی موفق برمی‌خوریم که در آن روزگار از جمله ساعی‌ترین ها و امروز در زمره‌ی عکاسان معاصر ایران به شمار می‌آیند.»

 این دورهمی دوستانه با عکس یادگاری با کیک نشان دار ۱۳۷۲ و عکس گروهی دانش آموختگان عکاسی ورودی سال ۱۳۷۲ دانشکده هنر و معماری پایان یافت.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
گفت وگوی عکاسان محیط زیست در نشست دانش سنتی
پسین
نمایشگاه عکس «لویاتان» در گالری ژاله

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست