1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه کودک خردسال « نورا خطائیان » در مشهد

نمایشگاه کودک خردسال « نورا خطائیان » در مشهد

نمایشگاهی از آثار عکاسی کودک خردسال " نورا خطائیان " با عنوان " 2 تا ۴ " از امروز – شنبه – 19 آذرماه جاری در نگارخانه سروش مشهد گشایش می یابد.
نورا خطائیان دختری ۴ ساله است که به واسطه استعدادیابی مادر و علاقه ای که برای در به دست گرفتن دوربین عکاسی داشت با دوربینی خودکار و ساده – کامپکت – تجربه هایی دیدنی را از سن ۲ تا ۴ سالگی به ثبت رسانده که در این نمایشگاه تعداد ۴۰ قطعه عکس رنگی در اندازه ۳۰ در ۴۰ و ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر را مخاطب مشاهده خواهد کرد.

نمایشگاه کودک خردسال « نورا خطائیان » در مشهد

نورا خطائیان متولد ۲۴ آذرماه سال ۱۳۸۶ است که با حمایت های مادر و پدر عکاسی را با گوشی تلفن همراه و سپس با دوربین دیجیتال تجربه کرده و تصاویری را که حاکی از نگاه جستجوگرانه سنین کودکی می باشد در قالب تجربه هایی به ثبت رسانده است.

مادر این کودک در گفتگو با " پایگاه عکس چیلیک " ضمن تشکر از مدیریت کانون عکس مشهد " نوشین وفادار" و " حمیدرضا گیلانی فر " به عنوان یکی از عکاسان خطه خراسان که عهده دار انتخاب عکس های ارایه شده در نمایشگاه بوده اند، اظهار داشت:
اگرچه عکس گرفتن های پیاپی کودکی در این سن و سال را نمی توان عکاسی نام داد ولی صرف زمان و تمرکز بر آنچه منظور نظر نورا بوده و چگونگی مواجهه با موضوعات محیطی و پیرامون از قبیل: اسباب بازی ها، اتاق محل زندگی، خودنگاری ها در آیینه و … ما را بر آن داشت تا این علاقه را با برگزاری نمایشگاهی از نگاه های باز و آزاد این کودک به عنوان هدیه سالروز تولد نورا برگزار کنیم.
مادر نورا خطائیان در بخشی از قاب ابتدای این نمایشگاه از قول عکاس نمایشگاه آورده است: فکر می کنم خیلی از بچه ها وقتی به دنیا اومدن، یکی از این دوربین ها در کمدشون بوده! من با این دوربین عکس های زیادی گرفتم اگر چشم هاتون ببندید می تونید عکس های من و ببینید…

مقرر شده تا در روز پایانی نمایشگاه – همزمان با سالروز تولد این کودک خردسال – نشستی با موضوع " تاثیر هنر در زندگی کودک " با همراهی کانون گسترش فن و هنر عکاسی در محل نمایشگاه برگزار شود.
علاقه مندان می توانند تا پایان روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه سروش در مشهد، خیابان فلسطین یکم، شماره ۷۱ واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست