1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی تجسمی از هنرهای جدید در اردبیل

نمایشگاه گروهی تجسمی از هنرهای جدید در اردبیل

نمایشگاه گروهی تجسمی از هنرهای جدید از روز شنبه ۸ مهر ماه جاری در طبقه زیرین عمارت شهرداری اردبیل برپا می شود.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک نمایشگاه گروهی هنرهای جدید با عنوان «موقعیت+» با موضوعات «محیط زیست و بحران‌های آن، تاثیرات مخرب صنعتی شدن، خودشناسی و خداشناسی، هویت و…» با ارایه ده قطعه اثر هنری و تلفیقی از هنرهای ترکیبی و بینارشته ای به نمایش گذاشته خواهد شد.

پوستر نمایشگاه گروهی موقعیت+ تجسمی از هنرهای جدید در اردبیل
این نمایشگاه با ارائه ۱۰ اثر حاصل نگاه و تفکر خودآگاه صاحبانی چون: احمد شیخ زاده، حجت مجرد، عبدالرحمن مجرد، آرام علایی، سجاد دادپور، ابراهیم روحی، حسین عباسی‌پور، موسی عبدی و علی توسلی با نمایشگاه‌گردانی: عبدالرحمن مجرد به بار نشسته و به معرض دید عموم علاقمندان گذاشته می شود.
در این نمایشگاه؛ عبدالرحمن مجرد با یک مجموعه ۳ لتی که ترکیبی از عکس و ذوب پلاستیک است به آلودگی محیط زیست با رها کردن پلاستیک‌ها در طبیعت اشاره می‌کند. و ابراهیم روحی با مجموعه عکسی که حاصل کار یک عکاس و یک نویسنده است به فرم انتزاعی نشانه‌ها در عکس‌ها اشاره کرده و آن‌ها را با دست نوشته‌هایی تاریخی و بعضا حتی کم‌اهمیت تطبیق داده و سعی در شکل گیری این مجموعه کرده است.
در بخشی از متن قاب نخست نمایشگاه هنرهای تجسمی و تلفیقی «موقعیت+» آمده است: «نمایشگاه هنرهای جدید، می‌کوشد که در اجرای آثار تجسمی به بازخوانی اصطلاح‌ها و خلق چند مفهوم شاخص در هنرهای تجسمی برسد. تا از این رهگذر به ادراک‌های تازه‌ای درمخاطب امروز دامن زند و همچنین در گزینش مفاهیم تازه حدود واژگان تجسمی را گسترش دهد و مهم‌تر این‌که ضمن جهت‌دهی جدید به مدیوم‌های جدید، گام‌هایی فراتر در ارائه حوزه فکری، اندیشگانی و مفهومی برای هنر و مخاطب بردارد.

نمایشگاه گروهی تجسمی از هنرهای جدید در اردبیل/ابراهیم روحی
 در این نمایشگاه که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل و با مشارکت و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خانه فرهنگ و هنر استان، اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، حوزه هنری استان و موسسه فرهنگی هنری تصویرهنر آرتا شکل گرفته؛ عبدالرحمن مجرد با یک مجموعه سه بخشی که ترکیبی از عکس و حجم(ذوب پلاستیک) است به موضوع آلودگی محیط زیست و رها کردن پلاستیک‌ها در طبیعت اشاره می‌کند، و ابراهیم روحی با مجموعه عکسی که دستاورد کار یک عکاس و یک نویسنده است به فرم انتزاعی نشانه‌ها در عکس‌ها اشاره کرده و آن‌ها را با دست نوشته‌هایی تاریخی و در پاره‌ای موارد حتی کم‌اهمیت تطبیق داده و سعی در شکل گیری این مجموعه کرده است.

نمایشگاه گروهی تجسمی از هنرهای جدید در اردبیل/عبدالرحمن مجرد
نمایشگاه گروهی تجسمی از هنرهای جدید با عنوان «موقعیت+» ساعت ۱۶ روز شنبه ۸ مهر ماه ۱۴۰۲ در طبقه زیرین عمارت شهرداری اردبیل گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز سه شنبه ۱۸ مهرماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ از آثار به نمایش گذاشته شده دیدن کنند.
شهرداری اردبیل در شهر اردبیل، چهارراه امام (ره)، نرسیده به چهارراه ورزش، طبقه زیرین عمارت موزه شهرداری واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «معماری و هنر تیموریان خراسان» در ازبکستان
پسین
فراخوان دومین سوگواره ملی عکس پایتخت موکب‌ها

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست