1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «معماری و هنر تیموریان خراسان» در ازبکستان

نمایشگاه عکس «معماری و هنر تیموریان خراسان» در ازبکستان

نمایشگاه گروهی عکس با موضوع و عنوان «معماری و هنر تیموریان خراسان» در موزه تاریخ در شهر تاشکند پایتخت کشور ازبکستان در حال نمایش است.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه که از روز ۲۸ شهریور ماه جاری گشایش یافته، تعداد ۴۰ قطعه عکس رنگی با موضوع معماری در اندازه ۵۰ در ۷۵ سانتیمتر از بیست تن از عکاسان به نمایش گذاشته شده است که بیست اثر از دبیر نمایشگاه و سایر عکاسان هر کدام با یک قطعه عکس منتخب در این رویداد صاحب عکس می‌باشند.

پوستر نمایشگاه عکس «معماری و هنر تیموریان خراسان» در ازبکستان
در بخشی از متن قاب نخست نمایشگاه گروهی عکس «معماری و هنر تیموریان خراسان» آمده است:
«حکام تیموری توجه زیادی به علم و فرهنگ و هنر داشتند و همین امر سبب شده که بناهای تاریخی بسیاری در خراسان احداث کنند که هر یک از آنها ؛ به نوبه ی خود شاهکاری در حوزه معماری به شمار آیند. از این جهت طی برنامه‌ریزی ویژه و هماهنگی صورت پذیرفته با تنی چند از عکاسان ایرانی به دبیری محمدرضا پهلوان با تحقیق و پژوهش رضا ابراهیم نیا در مدت زمانی حدود نیم‌سال تحقیق و عکس برداری آثار معماری خراسان که به شمار تقریبی ۷۲ اثر معماری تیموری می رسند آغاز شد و هم اکنون این عکس ها و نگاه این عکاسان در این نمایشگاه عکس بخشی از نخستین اهداف این طرح پژوهشی_تصویری مستندگرا را به نتیجه رسانده است».

اسامی عکاسان صاحب اثر در نمایشگاه گروهی عکس «معماری و هنر تیموریان خراسان» به این ترتیب معرفی شده است:
محمدرضا پهلوان، سیدحسن ایزانلو، قدیر وقاری شورچه، سیدعلی سیدی، مسعود سلیمانی سپهر، حمید فرشباف، شکوه مهربان، مهرشاد پهلوان، مهدی وقاری شورچه، محسن عباسی، سیدمصطفی یوسفی، سعید گنجعلی، مجید رفیعی، مسلم سرمدی، مانی پهلوان، محمد رمضانی، امیرحسین کریمی، عبدالرحیم تاجمحمدی، علی خاوری، مهدی مرزبان و ایمان بدری.

دکتر حمید نیرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند ازبکستان، خانم جنت اسماعیل رییس موزه تاریخ ازبکستان و ثریا کریم از جمله مدعوین و میهمانان ویژه این نمایشگاه عکس در بدو گشایش حاضر شده و صاحب سخن بوده اند.

خبر: محمدرضا پهلوان

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
عکاسان برگزیده ششمین اشکواره حسینی معرفی شدند
پسین
نمایشگاه گروهی تجسمی از هنرهای جدید در اردبیل

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست