1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس «جلوه گاه رخ یار» در فرودگاه مهرآباد

نمایشگاه گروهی عکس «جلوه گاه رخ یار» در فرودگاه مهرآباد

نمایشگاه گروهی عکس «جلوه گاه رخ یار»/Manifestation of the faces of Celebrities عصر روز سه شنبه ۸ شهریورماه جاری در فرودگاه مهرآباد تهران گشایش می یابد.

نمایشگاه گروهی عکس «جلوه گاه رخ یار»
 به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه که با همت و حمایت مدیریت روابط عمومی فرودگاه مهرآباد و همکاری گروه عکاسان ایرانی «اهوراهور»(نور خداوند) برگزار می‌شود، تعداد ۱۹ تن از عکاسان صاحب اثر با ارایه ۴۲ قطعه عکس سیاه و سفید در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر به موضوع بازی نور بر چهره پرداخته‌اند که با عنوان تکمیلی «هایریم مشاهیر ایران» آثار این مجموعه را عرضه کرده‌اند.
در بخشی از شرح قاب نخست نمایشگاه عکس «جلوه گاه رخ یار» به قلم عکاس صاحب این اندیشه و گرداننده مجموعه «داریوش محمدخانی» آمده است:
دومین نمایشگاه هایریم، متمرکز بر چهره‌های ماندگار مشاهیر ایران است، که در رشته‌های مختلف زحمات فراوانی برای خدمات ویژه، ابداع و خلق آثارشان کشیده‌اند. مسئله اساسی بر سر انتخاب افراد، تعیین اینکه چه کسانی را مشهور (به معنای اسطوره زمان) بدانیم و چه کسی را سلبریتی (به معنای مشهور موقت در یک زمان بخصوص) دانسته شود! و از طرفی، دست‌یابی افراد مشهور و اجازه عکسبرداری از آنان، مشکل دیگری بود که گاها کهولت سن، اجازه ندادن عکسبرداری به دلیل کنتاکتهای ویژه با دیگران، بی‌اعتمادی به هنرمندان عکاس و … کار عکاسی و جمع آوری عکسها را مشکل می‌نمود. به همین دلایل، تصمیم گرفته شد تا مشاهیری که در دسترس عکاسان هستند انتخاب و عکسبرداری شود تا بعد از بررسی نقد هنرمندان و بینندگان تصمیم دیگری در نمایشگاه‌های بعدی گرفته شود بنابراین انتخاب استادان در این نمایشگاه به صورت تصادفی و برحسب همکاری اساتید محترم بوده است و اگر حضور عزیزانی غایب و مشهود در این نمایشگاه احساس می‌شود بر ما ببخشایند، امیدواریم که با همکاری ارگانها و افراد ذی‌نفوذ برای نمایشگاههای بعدی تمثال چهره ماندگاری غایب نماند.

نمایشگاه گروهی عکس «جلوه گاه رخ یار»

اسامی صاحبان عکس این نمایشگاه گروهی به این ترتیب معرفی شده است: محمدمهدی ابریشمی، محسن باغستانی، زهرا باغستانی، سارا بهاری، الهه پیله گری، سیدسعیدرضا توفیقی، آسیه شاه علی رامشه، زهره ریسمان چیان، شهلا شهراسبی، بیتا صفری شاهی، شهره طلوع، هدی عربشاهی، منیر قربانی، مرضیه قشقایی، مهروش محتشم، یاشیل محمدخانی، رستا نوزائی، داریوش محمدخانی، کورش محمدخانی.
 مجموعه آثار عکاسان در کتابی با نام «هایریم مشاهیر ایران» چاپ و منتشر شده و این کتاب در #سایت_کتاب_عکس به ثبت رسیده و در فهرست #بانک_تالیفات_عکاسی_ایران معرفی شده است.
مسئولیت نمایشگاه گردانی این مجموعه را داریوش محمدخانی با همراهی شهلا شهراسبی و شهره طلوع برعهده دارند.
نمایشگاه گروهی عکس «جلوه گاه رخ یار» ابتدا ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۸شهریورماه جاری در سالن ترانزیت پایانه شماره یک فرودگاه مهرآباد گشایش یافته و که تا روز ۱۴ شهریور ماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای حضور علاقمندان است.
 پس از آن در دومین دور نمایش ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۴شهریورماه جاری در سالن انتظار پایانه شماره دو فرودگاه مهرآباد گشایش یافته و که تا روز ۲۱شهریور ماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای علاقمندان به هنر عکاسی است و در نهایت سومین دور نمایش مجموعه عکس «جلوه گاه رخ یار» ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۲۱شهریورماه جاری در سالن انتظار پایانه شماره چهار فرودگاه مهرآباد گشایش یافته و که تا روز ۲۸شهریور ماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای علاقمندان و تماشاگران به هنر عکاسی پرتره و نور و عکاسی از چهره است.

فرودگاه مهرآباد تهران در محدوده غرب تهران، میدان آزادی، خیابان معراج واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «مرز سرگردانی» جواد پورصمد در تهران
پسین
نمایشگاه انفرادی عکس و چیدمان «یک قرن مادری» در اهواز

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست