1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایش یرگزیدگان دوسالانه بین‌المللی عکس جهان اسلام در مسکو

نمایش یرگزیدگان دوسالانه بین‌المللی عکس جهان اسلام در مسکو

مؤسسه فرهنگی هنری صبا برگزیدگان دوسالانه بین‌المللی عکس جهان اسلام را که پیش از این در تهران میزبان عکاسان دهها کشور جهان بود در مسکو به نمایش گذاشت.
 

به گزارش گروه فرهنگی هنری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران " ایسکانیوز "به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری صبا، در آستانه عید سعید غدیر خم و در ادامه برگزاری نمایشگاههای خود در سطح بین‌المللی و نقاط مختلف جهان این بار اولین دوسالانه بین‌المللی عکس جهان اسلام را پس از تهران در مسکو برگزار کرد. این دوسالانه که در اردیبهشت ماه در تهران نخستین دوره خود را تجربه کرد با حضور هنرمندان عکاس ایران و ۴۰ کشور دنیا برگزار شد و چشم انداز روشنی از استمرار این حرکت را که در اولین گام خود با مشارکت و استقبال کم نظیری در سطح جهانی مواجه شد ترسیم نمود. اولین دوسالانه عکس جهان اسلام در نخستین دوره خود با موضوع خانواده مسلمان برگزار شد که حلقه‌هایی از تنوع و تکثر فرهنگ‌ها، قومیت‌ها، آداب و رسوم، آئینها و اقلیم‌ها را دربستر مفهوم محوری خانواده بعنوان اصلی ترین بنیان هویت فرهنگی، اعتقادی، سنتی و اجتماعی جوامع مسلمان و مهمترین هسته تربیت اخلاقی، انتقال الگوهای ارزشی و جامعه پذیری و مقدس ترین کانون مدنیت و تمدن در جهان اسلام را به روایت صدها عکاس حرفه‌ای دنیا به نمایش گذاشت.
گفتنی است این نمایشگاه با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، آقای ولی اف رئیس کمیته فرهنگ و آموزش تاتارستان، خانم پروفسور آلسواسلان رئیس مرکز ایرانشناسی، و جمعی از هنرمندان و علاقمندان در مجموعه کاخ کرملین در جمهوری تاتارستان، برگزار شد. این نمایشگاه تا تاریخ ۳۰ آذر ماه در مسکو ادامه خواهد داشت.
دوسالانه بین‌المللی عکس جهان اسلام از هم اکنون خود را برای دومین تجربه و برپایی بزرگترین ضیافت تصویری و هم اندیشی عکاسان دریک گستره وسیع جغرافیایی، فرهنگی و اعتقادی آماده می‌کند/۱۲۰

 
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست