1. خانه
  2. اخبار
  3. نگارخانه‌های تهران به استقبال تابستان می‌روند

نگارخانه‌های تهران به استقبال تابستان می‌روند

تابستان فصل تعطیلی بسیاری از نگارخانه‌هاست اما برخی از نگارخانه‌های تهران با برپایی نمایشگاه‌های مختلف هنرهای تجسمی از آخرین روزهای فصل بهار به استقبال تابستان می‌روند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، نمایشگاه‌های تابستانی نگارخانه‌های تهران از روز جمعه ۲۸ خردادماه آغاز می‌شود اما گالری پردیس سینمایی ملت افتتاحیه نمایشگاه خود را روز شنبه قرار داده است.
این گالری از روز شنبه ۲۹ خرداد به استقبال نمایشگاه «لایه‌های طبیعت» شامل آثاری از آیدین آغداشلو، محمد احصایی، شاهین آروین، بیوک احمری، منیر فرمان فرمائیان، گلناز قدیری، مینا قاضیانی، پرویز کلانتری، رضا کیانیان، مجید کوررنگ بهشتی، علی گلستانه و … می‌رود.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه شنبه ۲۹ خرداد ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری پردیس سینمایی ملت با حضور جمعی از هنرمندان برگزار می‌شود.
نمایشگاه لایه‌های طبیعت تا ۲۹ تیر ماه، همه روزه از ساعت۱۲ تا ۲۱ برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است.
نگارخانه گلستان از روز جمعه ۲۸ خردادماه میزبان نمایشگاهی جدید از آثار نقاشی دو بانوی هنرمندی است که آثارشان را به صورت مشترک و با دو امضا به روی دیوار می‌برند.
در این نمایشگاه ۱۷ تابلو نقاشی مشترک از آثار «گلناز قدیری» و «لیلا میری» با دو امضاء روی دیوار می‌رود.
در این نمایشگاه که «حرف رنگ» نام گرفته است، این دو هنرمند حس مشترکشان را روی تابلو آورده‌اند که به گفته خودشان گفت و گوی مشترکی در قالب رنگ است.
گالری گلستان در خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک ۳۴ واقع شده است و نمایشگاه این دو هنرمند نیز تا ۳ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست.
نگارخانه «آن» نیز از روز جمعه ۲۸ خردادماه به نمایش آثار برگزیده جشنواره «دامو‌ن‌فر» اختصاص یافته است.
در این نمایشگاه، تازه‌ترین آثار نقاشان برگزیده دو دوره جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر روی دیوار می‌رود.
مرتضی پورحسینی، بهمن محمدی، سارا خلفی، لیلی رشیدی، سارا ابری، وحید چمانی، افشین چیذری، میلاد نعمتی، حسن روح الامین ، سیاوش تصاعدیان و الهام بابایی که آثارشان در این نمایشگاه به معرض تماشا گذاشته می شود جوانانی هستند که پس از دریافت جایزه در دامون‌فر در جامعه تجسمی ایران شناخته شدند و در کنار نمایشگاه‌های داخلی معتبر شماری از آنها در رویدادهای بین المللی نیز حضور یافته‌اند.
افتتاحیه این نمایشگاه با سخنرانی «آیدین آغداشلو» و «فرح اصولی» همراه خواهد بود.
این نمایشگاه تا چهارشنبه دوم تیرماه برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۱تا ۲۰ از این آثار در نگارخانه آن واقع در خیابان ونک، خ سئول شماره ۴۰ دیدن کنند.
اما در نگارخانه «آزادی» سینما آزادی نمایشگاهی از عکس‌های پگاه مترصد با عنوان «ناردونه» برپاست.
این نمایشگاه شامل ۲۰ اثر با تکنیک ماکروگرافی است و مترصد دوربین خود را بر میوه انار متمرکز کرده است. به بیان دیگر، عکاسی از گل انار، میوه کامل انار و دانه‌های انار در شکل‌های مختلف سوژه‌هایی است که مجموعه این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.
این نمایشگاه حاصل شش ماه عکاسی از باغ‌های انار مناطق مختلف ایران است که از زوایای مختلف به آن پرداخته شده است. در شیوه ماکروگرافی، هنرمند با پرداختن به جزئیات سوژه و لحاظ کردن نگاه فرم‌گرایانه به خلق اثر خود دست می‌زند.
نمایشگاه «ناردونه» تا ۲۵ تیرماه ادامه خواهد داشت.
عکسخانه شهر نیز این روزها نمایشگاهی از عکس‌های زندگی مردم در دهه ۱۳۰۰ برپا کرده است.
در این نمایشگاه ۲۲ قطعه عکس قدیمی در ابعاد مختلف و مربوط به دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی به نمایش درآمده است.
این عکس‌ها از آرشیو ناصرالدین حسن‌زاده یکی از مجموعه‌داران عکس‌های قدیمی انتخاب شده است و علاقه‌مندان تا ۴ تیرماه می‌توانند از این آثار در عکسخانه شهر واقع در میدان بهار شیراز دیدن کنند.
نگارخانه دی نیز از روز جمعه ۲۸ خردادماه پذیرای نمایشگاهی از آثار دو هنرمند نقاش حسنا درویشی و راضیه قدیمی خواهد بود.
این نمایشگاه تا ۳ تیرماه برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها ۱۱ تا۲۰ از این آثار دیدن کنند.
نگارخانه دی در خیابان نیاوران (بعد از فرهنگسرای نیاوران ) ابتدای پاسداران، تنگستان چهارم، ناز یک، بن‌بست ترانه، پلاک ۳ واقع است.
نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران نیز تماماً‌ به نمایش آثار «هانیبال الخاص» اختصاص یافته است.
در این نمایشگاه ۲۵۰ اثر نقاشی و مجسمه از آثار این هنرمند به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد وی به نمایش درآمده است.
این نمایشگاه تا ۲ تیرماه ادامه دارد.
موزه هنرهای معاصر تهران هم نمایشگاه «جلوه‌هایی از هنر معاصر جهان» را شامل آثاری از گنجینه خارجی برپا کرده است که تا ۳ شهریورماه ادامه خواهد داشت.
در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ اثر مدرن و معاصر از هنرمندان بزرگ جهان از جمله چون پابلو پیکاسو، جکسون پولاک، ژرژ روان، پل گوگن، آندره دورن، ژرژ براک، ونگوگ، خوان میرو، مارک شاگال، لوترک، کاندینسکی، ادوارد مونه، اندی وارهول و… به نمایش درآمده است که برخی از این نمونه‌ها منحصر به فرد و شاهکارهای هنری این هنرمندان محسوب می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست