1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. یاد و خاطره «جزیره» وحید سهرابی در نگارخانه تابستان

یاد و خاطره «جزیره» وحید سهرابی در نگارخانه تابستان

مجموعه عکس‌های زنده‌یاد وحید سهرابی ابد با موضوع « جزیره هرمز » از روز یکشنبه دوم مهر ماه در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، نمایشگاه عکس «جزیره» که شامل ۱۵ فریم عکس از آخرین آثار ثبت شده توسط وحید سهرابی ابد (عکاس خبری) است، دوم مهرماه در گالری «تابستان» خانه هنرمندان برگزار خواهد شد. این در حالی است که زنده‌یاد سهرابی از سال ۹۲ تمرکز خود را بر روی عکاسی مستند گذاشته بود و در سال‌های آخر عمرش بیشتر در جزیره هرمز زندگی می‌کرد.

این عکاس خبری که از سال ۱۳۸۷ همکاری‌اش را با خبرگزاری ایسنا در منطقه همدان آغاز کرد در سال ۹۰ به تهران آمد و به مدت ۲ سال با دفتر مرکزی این خبرگزاری همکاری داشت. حالا پس از حدود ۳ ماه از درگذشت این عکاس جوان دوستانش در خبرگزاری ایسنا با همراهی خانواده و نزدیکانش دارند، برای یکی از مجموعه عکس‌های مورد علاقه این هنرمند که در اواخر عمرش برای جمع‌آوری آن زحمت زیادی کشیده بود، نمایشگاه برگزار کنند.
مرتضی فرج‌آبادی، مهدی قاسمی، آرش خاموشی و عرفان خوشخو(همکاران سرویس عکس خبرگزاری ایسنا) مسئولیت انتخاب عکس‌های این مجموعه را بر عهده گرفتند و در نهایت ۱۵ قطعه عکس در ابعاد ۱۲۰ در ۸۰ سانتیمتر را برای نمایش روی دیوار انتخاب کردند.
زنده‌یاد وحید سهرابی متولد سال ۱۳۶۸ در همدان بود. او عکاسی حرفه‌ای را از ۱۷ سالگی آغاز کرد و از سال ۱۳۸۷ به عنوان عکاس خبری با دفتر منطقه‌ای ایسنا در همدان و از سال ۹۰ به مدت دو سال با دفتر اصلی خبرگزاری دانشجویان در تهران همکاری داشت. او که عکاسی را بیشتر به صورت تجربی آموخته بود در سال ۸۹ برنده جایزه «تصویر سال» در بخش جوان شد.

زنده‌یاد سهرابی ابد دهم خردادماه امسال در حادثه‌ای ناگهانی در همدان از دنیا رفت. «نوستالژی تابلوها و خاطره‌های خاک گرفته»، «طبیعت زیبای جزیره هرمز»، «خیابان‌های باران خورده‌ تهران» و… از جمله آثار به جا مانده از او است که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است.
علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این عکاس فقید می‌توانند تا پایان روز سه شنبه ۱۱ مهرماه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به گالری «تابستان» خانه هنرمندان مراجعه کنند.
نگارخانه تابستان در تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، بوستان هنرمندان، خانه هنرمندان ایران واقع شده است.
خبر: مرتضی فرج آبادی
منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
فراخوان دومین جشنواره ملی عکس « من و شهر، زشت و زیبا »
پسین
عکاسان برتر جشنواره عکس وقف معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست