1. خانه
  2. اخبار
  3. وداع با «محمد رازدشت» ۹ صبح فردا از مقابل خانه هنرمندان

وداع با «محمد رازدشت» ۹ صبح فردا از مقابل خانه هنرمندان

پیکر «محمد رازدشت» فردا ۲۴ آبا‌ماه ساعت ۹ صبح از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس،در خبر قبلی خبرگزاری فارس درباره مراسم تشییع پیکر محمد رازدشت به نقل از یکی از بستگان آن مرحوم،‌ مکان تشییع از مقابل خانه سینما ذکر شده بود اما این مراسم فردا ساعت ۹ از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.
محمد رازدشت عکاس،تصویربردار و مستندساز که عصر روز گذشته ۲۲ آبان‌ماه بر اثر آمبولی ریه در سن ۵۵ سالگی دار فانی را وداع گفت، فردا دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع خواهد شد.
رازدشت متولد ۱۳۳۴ و از جمله نخستین کسانی بود که در ایران با سیستم‌های اولیه‌ ویدئویی کارش را آغاز کرد و از پیشگامان استفاده از تکنیک‌های جدید ویدئوی هنری در ایران بود.
رازدشت، عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان مطبوعات ایران و اعضای انجمن مستند سازان ایران بود و علاقه‌ او مستندسازی و ساخت فیلم کوتاه بود و در زمینه ویدئوآرت‌ نیز فعالیت‌هایی داشت.
از کارهای مهم سینمایی او می‌توان به دستیار تدوین فیلم ABCآفریقای عباس کیارستمی و نیز تدوین فیلم «داشتن و نداشتن» نیکی کریمی اشاره کرد.
تصویربرداری و مصاحبه‌های تصویری با هنرمندان عرصه‌ هنرهای تجسمی نقاشی، گرافیک و مجسمه‌سازی از کارهای دیگر محمد رازدشت به شمار می‌رفت او همچنین جریان برگزاری بینال‌های مهم هنری را تصویربرداری و تدوین می کرد و حاصل کار او در افتتاحیه و اختتامیه‌های جشنواره‌ها نمایش داده می‌شد.
رازدشت فعالیت عکاسی خود را از دهه ۵۰ شروع کرده و از وقایع دوران انقلاب و جنگ تحمیلی عکاسی کرد. او در بسیاری از جشنواره‌های عکس شرکت داشت و جوایزی را از این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها به خود اختصاص داد.
پیکر محمد رازدشت فردا دوشنبه ـ ۲۴ آبان ماه – ساعت ۹ از مقابل خانه هنرمندان ایران به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع خواهد شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست