1. خانه
  2. اخبار
  3. کارگاه «پردازش رنگ و نور در عکاسی» در یاسوج

کارگاه «پردازش رنگ و نور در عکاسی» در یاسوج

کارگاه یک‌روزه «پردازش رنگ و نور در عکاسی» پنجشنبه ۱ اسفند در در دو بخش صبح و عصر در سینما تک مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد توسط انجمن عکاسان دنا وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار می شود.
در کارگاه پردازش رنگ و نور در عکاسی «احسان قنبری فرد» مباحثی را در خصوص چگونگی ویرایش و پردازش رنگ و نور در عکاسی ارائه می‌کند.

دو نرم افزار قدرتمند Adobe Bridge و Adobe Camera Raw در این ارائه مورد بررسی قرار می‌گیرد و اطلاعات و جزییات مورد نیاز عکاسان حرفه‌ای برای کار با این نرم افزار‌ها در جهت مدیریت فایل‌های Raw و پردازش فایل‌های خام در این دو نرم‌افزار آموزش داده خواهد شد.

Adobe Bridge، نرم افزار قدرتمند اما مهجوری است که به همراه نسخه‌های نهایی فتوشاپ ارائه می‌شود و به منظور مدیریت فایل‌های خام و نیز جست‌و‌جو، دسته بندی و کار بر روی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار ضمن ضمن امکان سهولت دسترسی و گذار در میان انبوه فایل‌های خام، امکانات مفید در زمینه مدیریت عکس‌ها، امکان انتقال آسان عکس‌ها به نرم‌افزارهای Adobe Camera Raw و Adobe Photoshop و تعامل چند سویه میان این نرم‌افزارهای پردازشگر را فراهم می‌آورد.

Adobe Camera Raw نیز نرم افزار قدرتمند ویرایش و پردازش فایل‌های خام است که دانش استفاده از آن برای هر هنرمندی که عکاسی را به صورت حرفه‌ای و دیجیتال دنبال می‌کند ضروری است. ضعف دوربین‌های عکاسی دیجیتال در پردازش و پروسس رنگ و نور در دوربین از نکات مورد اذعان سازندگان دوربین‌های دیجیتال، از مبتدی تا پیشرفته است و همین امر ضرورت پردازش و ویرایش دقیق عکس را در نرم افزارهای مبدل، روشن می‌کند.

در این کارگاه نسخه Adobe Bridge Cs۵ و نیز نسخه Adobe Camera Raw ۶. ۵ ارائه و مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مباحث: تنظیم رنگ و نور، مفاهیم: ماهیت فایل‌های Raw، ویرایش غیر تخریبی، هیستوگرام، کانتراست و نیز روش‌های اصولی پردازش و ویرایش رنگ و نور، نویزگیری، شارپ سازی و رفع دیستورشن و خطاهای اپتیکی موجود در عکس‌های دیجیتال خام مورد بررسی و آموزش قرار خواهد گرفت.
شرکت در این کارگاه برای علاقمندان به هنر عکاسی آزاد است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست