1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب « جشنواره عکس ایران شناسی » منتشر شد

کتاب « جشنواره عکس ایران شناسی » منتشر شد

کتاب مجموعه عکس های برگزیده ” نخستین جشنواره عکس بنیاد ایران شناسی ” منتشر شد.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” کتاب ” نخستین جشنواره عکس بنیاد ایران شناسی ” دربرگیرنده عکس های راه یافته به جشنواره ای با همین عنوان است که در نیم سال دوم سال ۱۳۸۹ اطلاع رسانی شد و با وجود اطلاع رسانی مناسب و نخستین تجربه در تشکیل دبیرخانه و مراحل اطلاع رسانی – بنا بر اعلام احمد دانیالی مدیر جشنواره – بیش از ۹۰۰۰ قطعه فایل برای جلسه داوری و بنا بر اظهار دبیر اجرایی تعداد ۱۰۴۴۳ قطعه فایل عکس در مجموع از سراسر ایران به دبیرخانه این جشنواره مستقر در محل بنیاد ایران شناسی ارسال شد.

این جشنواره با مشارکت شورای علمی متشکل از: دکتر سیدجواد سلیمی به عنوان دبیر علمی، دکتر محمد خدادادی مترجم زاده، فرهاد سلیمانی، سیدحسین التجاء، کاوس صادقلو (دبیر اجرایی)، حمیدرضا بختیاری فرد، مهرداد کشتی آرا، فاطمه فریدی مجید و فرناز سعادت برگزار و با حضور مسئول دبیرخانه حمید افشار مورد داوری: افشین بختیار، سیف الله صمدیان، فرزاد هاشمی، حسن غفاری و محمداسعد نقشبندی قرار گرفت و در نهایت بنا بر نظر گروه ارزیابی تعداد ۱۸۲ قطعه عکس از ۱۲۰ عکاس در سه بخش ” اقلیم و جغرافیا، فرهنگ و مردم، هنر و معماری ” به نمایشگاه راه پیدا کرد.

کتاب « جشنواره عکس ایران شناسی » منتشر شد

این کتاب در ابتدا، مقدمه ای به قلم دکتر حسن حبیبی به عنوان ریاست بنیاد ایران شناسی و در ادامه به درج متن سخنرانی احمد دانیالی، معاون بنیاد ایران شناسی و مدیر نخستین دوره این جشنواره و متن بیانیه هیات داوران و اسامی برگزیدگان پرداخته است. پیش از این متون نیز اسامی عکاسان بر اساس هر سه بخش جشنواره و ترتیب حروف الفبا و صفحات نمایش عکس در کتاب به چاپ رسیده است.

کتاب ” نخستین جشنواره عکس بنیاد ایران شناسی ” حاوی آثار راه یافته به نخستین دوره این جشنواره، در قطع ۲۲ در ۲۹ سانتیمتر، با تعداد عکس های راه یافته به بخش نمایشگاه، به صورت رنگی به شماره شابک: ۳ – ۶۸ – ۸۷۷۶ – ۹۶۴ – ۹۷۸ به زبان پارسی، با صفحه آرایی و گرافیک حمیدرضا بختیاری فرد، توسط انتشارات بنیاد ایران شناسی در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در قالب ۲۰۰ صفحه به شکل عکس دار و چهار رنگ، با کاغذ گلاسه و قیمتی برابر با: ۲۰۰۰۰۰ ریال (بیست هزار تومان) در فهرست مجموعه کتاب های ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” به ثبت رسیده است.
شایان توجه است بنابر اظهار دبیرخانه، نسخه ای از کتاب در اختیار عکاسان صاحب اثر در نمایشگاه نخستین دوره جشنواره قرار خواهد گرفت.
لازم به یادآوری است عکس های این جشنواره همزمان در نگارخانه چیلیک نیز از طریق “ ایـنجـا ” مهیای نمایش بوده و قابل مشاهده می باشد.

علاقمندان به مشاهده و تهیه تالیفات عکاسی می توانند جهت مشاهده فهرست عناوین کتاب ها و نشریه های موجود در ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” از بخش نمایشگاهی این طرح واقع در دفتر مرکزی ” پایگاه عکس چیلیک ” در تهران، دیدار و سایر نیازهای خود را در حوزه کتاب ها و نشریات عکاسی از طریق سفارش به این پایگاه، مطرح و در اسرع زمان و با برخورداری از شرایط ویژه کتاب مورد نظر خود را دریافت نمایند.
سایر متقاضیان ساکن شهرستان نیز جهت تهیه کتاب می توانند درخواست خود را “ ایـنـجـا ” مطرح نموده و یا با شماره ۰۲۱۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
اسامی شرکت کنندگان در مسابقه « تجلی عاشورا و فجر »
پسین
سفیدخوانی چهارمین جشنواره‌ سراسری عکس فیروزه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست