1. خانه
  2. اخبار
  3. کتاب « درباره نگاه به عکس ها » ترجمه شد

کتاب « درباره نگاه به عکس ها » ترجمه شد

جدیدترین نشر کتاب در جامعه عکاسان محقق و پژوهشگر ما و شاید آخرین کتاب عکس سال جاری به محسن بایرام نژاد تعلق دارد.

این کتاب با عنوان " درباره نگاه به عکس ها " به بازار آمده است و به واسطه گفت و گوی " بیل جی و دیوید هورن " به نقد و بررسی مسائل پایه و حساس رسانه ای عکس پرداخته است.
محسن بایرام نژاد از عکاسان جوان و از جمله مترجم هایی است که پیشتر، نام او را با مقاله های ارایه شده پیرامون عکاسی و زیبایی شناسی می شناختیم ولی این بار محسن بایرام نژاد عنوان مترجم این اثر تالیفی را در ذیل عنوان کتاب به نام زده است.

مخاطب در پشت جلد این کتاب می خواند:
بیل جی و دیوید هورن در نشستی دوستانه درباره حساس ترین مسایل برای عکاسان جوان و علاقمندان سخن گفته اند. آنها به دنبال جواب های معین نیستند، نتیجه گیری نهایی را به خواننده سپرده اند و تلاش آنها، آشنا کردن خواننده با رسانه عکاسی، با استفاده از اصول ابتدایی و پایه این رسانه است.

محسن بایرام نژاد نیز در بخشی از مقدمه این کتاب آورده است:
عکاسی، این رسانه ارتباطی که اکنون به عنوان رشته ای هنری مطرح است، مقبولیت (ومحبوبیت) بیشتری را در مقایسه با سایر رسانه های بصری در بین مردم دارد. یکی از دلایل اصلی، سادگی عکاسی است که به اشتباه، آسان بودن تلقی می شود اگر که اجازه دهیم این سادگی فریبمان دهد، مشکلات بیشماری به سراغمان خواهد آمد.
بایرام نژاد در ادامه این مقدمه افزوده است:
این کتاب فقط برای عکاسان نیست. از لحظه ای که با عکس به عنوان ابزار ارتباطی درگیر می شویم، نقش ما به عنوان بیننده هدفمند آغاز می شود. این فرایند وقت گیر، علاوه بر دانش، نیازمند تجربه است.

کتاب " درباره نگاه به عکس ها " در پنج بخش مستقل به نقل مطالب پرداخته است. بخش هایی که هر کدام در باب تامل، مستقل از یکدیگر در خدمت خواننده می آیند. بخشهایی چون: چهار اصل مهم در عکاسی، معنا و دلیل بی ثبات بودن آن، شایستگی و دلیل کمیاب بودن آن، هنر و دلیل متفاوت بودن آن، اخلاقیات و دلیل با اهمیت بودن آن، دیدن عکس ها عناوین اصلی بخش های این کتاب را تشکیل می دهند.

کتاب " درباره نگاه به عکس ها " در قطع وزیری و در ۱۶۰ صفحه در قالب متن و عکس به شماره شابک: ۵-۳-۹۰۶۰۵- ۶۰۰-۹۷۸ در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه در انتشارات حرفه هنرمند به چاپ رسیده است.

" پایگاه عکس چیلیک " با هدف معرفی و نشر تالیفات عکاسان و عکاسی کشور، ضمن راه اندازی و پشتیبانی " پایگاه تخصصی کتاب عکس " به نشانی: www.ketabeaks.ir تهیه کتاب را برای عکاسان و علاقمندان دارای عضویت در این پایگاه آسان کرده و با مشارکت در تهیه آثار، طرح ارسال فراگیر کتاب های عکاسی را به اجرا گذاشته است.
علاقمندان به تهیه تالیفات عکاسی می توانند جهت مشاهده فهرست نمونه کتاب های موجود در این پایگاه از بخش نمایشگاهی واقع در دفتر مرکزی " پایگاه عکس چیلیک " در تهران، دیدار و سایر کتاب های مورد نظر خود را از طریق این طرح و دفتر این پایگاه تهیه نمایند.
سایر متقاضیان ساکن شهرستان نیز جهت تهیه کتاب می توانند درخواست خود را در " ایـنـجـا " مطرح نمایند

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست