1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب عکس «شهر من اسفراین» با آثار جواد حسن پور منتشر شد

کتاب عکس «شهر من اسفراین» با آثار جواد حسن پور منتشر شد

کتاب عکس «شهر من اسفراین» با آثاری از منتخب عکس های جواد حسن پور(هاجا) چاپ و منتشر شد و به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک رسید و جهت تهیه علاقمندان در اختیار« پایگاه تخصصی کتاب عکس » (KetabeAks.ir) قرار گرفت.
کتاب عکس «شهر من اسفراین» حاوی بیش از ۲۵۰ قطعه عکس از منطقه شهرستان اسفراین واقع در استان خراسان شمالی در حوزه های چون: ابنیه تاریخی، میراث فرهنگی، جاذبه های گردشگری، مستند اجتماعی، گزارش تصویری، آیین و رسوم محلی، معماری، حیات وحش و طبیعت به چاپ رسید.

کتاب در بخشی به معرفی نماهای شهری می پردازد و در ادامه به استعدادهای فرهنگی_تاریخی منطقه و اماکن اشاره می نماید و در ادامه با معرفی ورزش محلی و پهلوانی کشتی چوخه و نمایش رزم جوانان این شهر، به هنرهای دستی مردمان مجرب این سرزمین همچون: نخ ریسی، گلیم بافی، دوتارسازی، پرده دوزی، قالی بافی، چاروق و چادرشب بافی اشاره می کند.
معرفی و نمایش موضوعاتی چون: چنار سوخته، سد بیدواز و ومیاندشت، منطقه زوکاویان، روستای شور، دره انوشیروان، روستای گسک، بام، قلعه سپید، سنجبینی، عراقی، سرخ چشمه، گورپان، آبشار جاج و آبشار توی و همچنین منطقه حفاظت شده سالوک و ساریگل از دیگر نماهای پرداخته شده توسط عکاس در این کتاب است.


جواد حسن پور متولد سال ۱۳۷۱ در شهر اسفراین است و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه در رشته عمران است. این عکاس جوان که از سال ۱۳۹۱ عکاسی را با شکلی جدی تر و حرفه ای دنبال کرده است با علاقه به منطقه زادگاهش و تالیف این کتاب عکس توانسته معرفی اجمالی و تصویری مجربی از محدوده منطقه اسفراین در قالب عکس داشته باشد.

در متن پشت جلد کتاب عکس «شهر من اسفراین» نیز با اشاره به بخشی از متن کتاب آمده است:
«اسفراین در متون اسلامی با نام های اسفرائین، اسپرآیین، سپهرآیین، اسفراین، سبراین و اسپراین شناخته می شود. منابع ریشه کهن این شهر را به اسفندیار افسانه ای نسبت داده اند. بنا به اتفاق مورخان و محققان، اصل واژه اسفراین، «اسپرایین» است و اسپر به معنی سپر است و آیین به معنی روش باشد. گویا مردم آنجا به برداشت سپر خو کرده بودند که شهرشان بدین لغت خوانده شد. موقعین مکانی اسفراین، شاید یکی از عوامل پایداری، ماندگاری و زایش و پرورش مشاهیر گوناگون در این شهر شده است. از یک طرف قرار گرفتن در سمت دشت نیشابور و بیهق و دیگر واقع شده و دیگر واقع شدن بر سر راه گرگان به نیشابور پیوند علمی، اقتصادی و تجاری مهمی را بین این مناطق ایجاد می کرده است.»

کتاب عکس «شهر من اسفراین» دستاورد تلاش عکاس جوان « جواد حسن پور (هاجا) » در سال ۱۳۹۸ است. انتخاب و ارایه ۲۵۵ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید توسط عکاس در قالب ۱۸۸ صفحه به شماره شابک: ۹-۱۱-۶۰۹۶-۶۲۲-۹۷۸ در قطع رحلی کوچک با متنی از دکتر محمدحسن بهنام فر، ویراستاری سیدمصطفی نجفیان، مترجمین: دکتر محمد حاتمی و زهرا داوریان، در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به قیمت پشت جلد دویست هزار تومان/ ۲۰۰۰۰۰تومان چاپ شده و جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.


در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از این تالیف به سایت کتاب عکس مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

پیشین
فراخوان دوازدهمین نمایشگاه عکس‌های برتر سال‌ پایگاه دوربین
پسین
گزارش داوری نخستین جشنواره عکس عکاسباشیها

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست