1. خانه
  2. اخبار
  3. کتاب عکس های آثار ایرج زند چاپ می شود

کتاب عکس های آثار ایرج زند چاپ می شود

کتاب عکس های آثار ایرج کریمخان زند با همکاری دوستان عکاس وی منتشر می‌شود.  

خبرگزاری میراث فرهنگی_فرهنگ وهنر_«سایه بریمانی» همسر ایرج کریم خان زند از آن دسته از عکاسانی که در زمان حیات این هنرمند نقاش و مجسمه ساز از وی یا آثارش عکس دارند، درخواست همکاری برای چاپ کتاب این هنرمند را کرد.

به گزارش سایت خبری خانه هنرمندان ایران، «سایه بریمانی» با درخواست همکاری از عکاسان و دوستان همسرش که در زمان حیات وی از او و آثارش عکس دارند خواست برای چاپ هرچه بهتر این کتاب با وی همکاری کنند.

بریمانی همچنین افزود: «بر اساس تعهدی که ناشر به من داده از عکس ها فقط برای چاپ در کتاب استفاده می شود و در صورت استفاده در منابع دیگر قطعا رضایت عکاس جلب خواهد شد.»

ایرج زند هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز برجسته ایرانی  23 آذر ماه ۸۵ در سن۵۶ سالگی بر اثر سرطان در گذشت. وی از شاگردان محسن وزیری مقدم از هنرمندان مدرنیسم ایران بود که ظرف ۲۰ سال گذشته نمایشگاه‌های متعددی از آثار نقاشی و حجم خود برگزار کرده بود.

این هنرمند فرهیخته متولد ۱۳۲۹ تهران فارغ التحصیل مدرسه عالی هنرهای زیبای بوزار پاریس بود. وی در سال ۱۳۶۰ از همین مدرسه فارغ التحصیل شد و از سال ۶۴ بیش از ۱۵۰ نمایشگاه انفرادی از آثارش را برپا کرد و در بیش از ۳۵ نمایشگاه گروهی در ایران، فرانسه، آلمان، کویت و پرتقال آثار مجسمه و نقاشی‌اش را به تماشا گذاشت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست