1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب عکس «سامون» آثار عکاسان مازندران در هفته مازندران رونمایی می شود

کتاب عکس «سامون» آثار عکاسان مازندران در هفته مازندران رونمایی می شود

کتاب عکس « سامون » حاوی عکس هایی از نگاه عکاسان مازندرانی چاپ و منتشر شده است و طی مراسمی با حضور مدیران و هنرمندان در هفته مازندران رونمایی می شود
کتاب سامون تازه ترین تولید تالیفی حوزه هنری مازندران با بیش از ۱۵۰ قطعه عکس به مازندران است که در طی هفته مازندران معرفی خواهد شد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران کتاب عکس «سامون» با آثاری از ۶۰ هنرمند از سراسر استان با هدف ثبت، احیا، بازشناسی، معرفی زیست بوم و ظرفیت های مازندران و گسترش پدیده های فرهنگی و حفظ سبک زندگی ایرانی اسلامی به عنوان تولید تازه این مرکز به چاپ رسید.
این کتاب در چهار بخش: آداب، آیین و باورها /معماری /مناظر و طبیعت /کار و تلاش (سبک زندگی) با ۱۵۷ قطعه عکس سیاه سفید و رنگی از ۶۰ عکاس مازنی با ۱۸۴ صفحه در قطع خشتی و با جلد سخت چاپ و منتشر شده است.

این آثار پس از فراخوان داده شده در سطح استان مازندران از ۱۲۰ عکاس و دریافت ۳۲۵۰ اثر، ارزیابی و گزینش، آماده ارائه و نمایش شده است.
در ابتدای کتاب مهدی معصومی گرجی گردآورنده و مدیرهنری این کتاب در خصوص پتانسیل بالای مازندران در هنر عکاسی و فعالیت گسترده عکاسان و همچنین ظرفیت ها و ویژگی های استان مازندران به لحاظ جغرافیای اقتصادی، گردشگری و آداب و آیین و رسوم اشاره کرده و همچنین سعی و اهتمام نسبت به چاپ دومین جلد از کتاب عکس سامون (در صورت تامین جمیع شرایط) خبر داد.
لازم به ذکر است واژه‌ی سامون در زبان محلی مازندرانی به معنی: دیار، سرزمین و مرز و منطقه بومی است.

اسامی عکاسان صاحب اثر در کتاب عکس سامون به این ترتیب معرفی شده اند: ابراهیم رفیعی پرکوهی، ابراهیم فلاح، احسان فضلی اصانلو، احمدرضا صفرنیا، اصغر عالیشاه، آمنه حبیب پوریان، امیرحسین حیاتی، امیرحسین نعیما، امیرعلی رزاقی، بهروز خسروی، بهزاد فیروزی، جواد خالق زاده آهنگر، حامد پراکند، حسین بهرامی ولشکلایی، حسین خادمی، حوا احمدی، خاطره محمدی، داریوش منصوری، داود اکبرزاده، رامین طبری، زهرا محمدی، سمانه جهانگشت، سمانه شیرازی، سوسن شکری، سیدرضا هاشمی، سیدولی شجاعی لنگری، سیده معصومه اسماعیلی کرچایی، سینا دلشادی، سینا عزیزی زرندی، عقیل تشکری، علی اسماعیل زاده کنعانی، علی سلحشور، علی کاکویی، علی نوری، فاطمه اسدیان، کیوان جعفری، گلناز دوستی، ماهتینار احمدی، مجید طریقتی، محسن غلامی، محسن قاسمی، محمد اسلامی، محمد سلطانی، محمدجواد صالحی، مرتضی جعفری، مریم رسولی، مصطفی نیک نقش، معصومه زلیکانی، سیدمنصور معصومی سنگ‌تراشاتی، مهدی رجب پور، مهدی عابدپور، مهدی معصومی گرجی، مهدی محبی پور، مونا سعادت نیا، میرصفی اندیکلایی، میکائیل صادقی، میلاد احمدی، نرجس خاتون اندرواژ، یاسر عموزاده مهدیرجی.

خانه عکاسان حوزه هنری مازندران سالانه علاوه بر تولید اثر، با برگزاری نشست های آموزشی تخصصی، اردوهای عکاسی، برنامه های موضوعی، نمایشگاه های فردی و گروهی در زمینه هنر عکاسی فعالیت می کند.
مقرر شده است کتاب عکس سامون همزمان با ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه جاری در هفته مازندران با حضور عکاسان، اساتید و علاقمندان در سالن اجتماعات حوزه هنری مازندران در استان مازندران، شهر ساری با جدیت در رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه مفهومی «خانه» از نگاه هشت هنرمند در «فضای تالار»
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «هاشور» در نگارخانه رضوان مشهد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست