1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. همزمان با نمایشگاه ، کتاب عکس « اربعین » رونمایی می شود

همزمان با نمایشگاه ، کتاب عکس « اربعین » رونمایی می شود

همزمان با نمایشگاه عکس های منتخب سعید محمودی ازناوه ، کتاب عکس « اربعین » این عکاس در روز جمعه ۷ آبان ماه رونمایی می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این مراسم که با دعوت از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و همچنین عکاسان همراه خواهد بود بیست و سومین اثر تالیفاتی سعید محمودی ازناوه با عنوان « اربعین » مورد معرفی و رونمایی قرار خواهد گرفت.
کتاب عکس « اربعین » محمودی ازناوه سعید محمودی ازناوه متولد دی ماه سال ۱۳۴۶ در شهر تهران است. ایشان با نزدیک به سه دهه تجربه عکاسی در زمینه میراث فرهنگی و اماکن  و ابنیه تاریخی ، نمادهایی از فرهنگ ایرانی-اسلامی را به صورت عکس رسانده است و در آخرین تالیف تصویری خود در کتاب عکس « اربعین » نماهایی از پیاده روی نجف تا کربلا که سنتی مرسوم در بین مسلمانان است را به نمایش گذاشته است.

محمودی ازناوه در توضیح انگیزه پرداختن به این کتاب آورده است: اربعین حسینی ، نماد اعتقاد اصیل به سنّت کهن شیعیان علی (ع) است و بزرگداشت جانفشانی رادمردان کربلا و یادآور حماسه ی شیرزنان دشت نینواست و درروزگار ما ، اربعین؛ نماد وفاق ، مهرورزی ، همدلی و صلح طلبی امت اسلامی و تمامی آزادگان عالم است که گرداگرد مشعل هدایت حسین بن علی (ع) اجتماع کرده اند.
پیشگفتار کتاب نوشته دکتر « سیدحسین نصر » و متن آن توسط « سیدمحمد سادات اخوی » به نگارش در آمده است. کتاب عکس « اربعین » با ١۶٠ قطعه عکس از مراسم راه پیمایی زیارت اربعین توسط ناشرین « نگار » و « امام رئوف » منتشر شده است.

سعید محمودی ازناوه طی سه سال سفر پیاپی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ عکاسی از مسیرهای مختلف راهپیمایی به سمت شهر کربلا را انجام داده و عکس های این کتاب بر اساس حضور اقوام مختلف در سنین مختلف و با نگاه به جامعیت این مراسم دینی مسلمانان ، عکاسی و انتخاب شده است.
مراسم رونمایی کتاب عکس اربعین همزمان با افتتاح نمایشگاه عکس اربعین روز جمعه هفتم آبان ماه ۱۳۹۵ از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در موزه امام علی (ع) برگزار خواهد شد. علاقمندان می توانند تا پایان روز ۳۰ آبان ماه(اربعین حسینی) از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
موزه امام علی(ع) در تهران ، خیابان اسفندیار (تقاطع بزرگراه نیایش و خیابان ولی عصر) واقع شده است.
حضور در این مراسم برای سایر عکاسان و علاقمندان آزاد اعلام شده است.
مشروح گزارش مراسم رونمایی و معرفی کامل مشخصات کتاب عکس اربعین ، به محض دریافت کتاب به اطلاع خواهد رسید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « واقعیت شخصی » در نگارخانه تار و پود شیراز
پسین
سوگواران حسینی ، موضوع سفر عکاسان عاشورایی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست