1. خانه
  2. اخبار
  3. گالری دی به میزبانی عکس‌های دوخته‌چی‌زاده می‌رود

گالری دی به میزبانی عکس‌های دوخته‌چی‌زاده می‌رود

خبرگزاری فارس: گالری دی از روز جمعه ۵ خردادماه میزبان نمایشگاه عکسی از آثار مجید دوخته‌چی‌زاده با عنوان «رؤیاهای خاکستری» خواهد بود که با موضوع مستند- اجتماعی به گومیش تپه و روستای ماسوله پرداخته است.

 

خبرگزاری فارس: گالری دی به میزبانی عکس‌های دوخته‌چی‌زاده می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاهی از عکس‌های مجید دوخته‌چی‌زاده با عنوان «رؤیاهای خاکستری» که از گومیش تپه و روستای ماسوله با موضوع مستند-اجتماعی گرفته است، روز جمعه پنجم خردادماه در گالری دی به نمایش درمی‌آید و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۳ خرداد ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند. 

محسن راستانی درباره آثار این نمایشگاه نوشته است:

«مجید دوخته‌چی زاده یکی از عکاسان معاصر ایران در حوزه مستند اجتماعی است که با سودای تأمل در لحظات طبیعی زندگی «واقعیت» را به اشارتی فرم‌گرایانه تبدیل نمود.

عکسهای دوخته‌چی زاده ضمن نمایندگی یک دوران جدی در عکاسی معاصر ایران، به ما نشان می‌دهد که هیچ تخیلی شریف‌تر و شایسته‌تر از خود واقعیت پیش‌روی نیست. شاید توفیق عکسهای برسون، ژیل پرس و ویلیام کلین در این است که آنها آموخته‌اند «واقعیت» طرح ساده‌ای دارد مثل خود «دیدن» که نباید با عکاسی آن را دگرگون کرد. برای همین است که عکسهای آنها طبیعی و عکاسانه بنظر می‌رسند و این راز بزرگ نگاه در عکاسی متفاوت و صاحب‌سبک است.

این تصاویر به خوبی نشان می‌دهند که عکسهای خوب، محصول مطالعات و مطالبات اجتماعی ذهن عکاس و پیگیری نقادانه نسبت به واقعیتهای پیرامون است.

کنترل فرمها و به کارگیری آنها در جهت هرچه طبیعی‌تر کردن فضای حضور از مشخصه‌های بارز این مجموعه از عکسها است که به کارهای او امتیازی ویژه می‌بخشد.»

مجید دوخته‌چی‌زاده متولد سال ۱۳۳۶ در تهران و فارغ التحصیل رشته عکاسی و گرافیک از مدرسه عالی تلویزیون و سینما در سال ۱۳۵۶ است.

برگزاری اولین نمایشگاه انفرادی عکاسی در موزه هنرهای معاصر تهران ۱۳۵۹،‌ عکاسی از جنگ تحمیلی ۱۳۵۹-۱۳۶۲، عکاسی از موزه ایران باستان و موزه دفینه ۱۳۶۲-۱۳۶۵، عکاسی تبلیغاتی و معماری ۱۳۶۳-۱۳۷۸، برگزاری نمایشگاه یادداشتهای سفر (عکسهایی از تورنتو کانادا) نگارخانه ۷ ثمر ۱۳۷۹ وحضور در چندین نمایشگاه گروهی تهران از جمله نمایشگاه‌هایی است که او برگزار کرده است.

او جوایزی را نیز دریافت کرده است که تندیس سیمین از جشنواره هنری مهر ۱۳۷۸، دریافت (تندیس لنز نقره ای) جایزه دوم از مسابقه عکاسی کنوکه بلژیک ۲۰۱۲ برای عکسی از ماسوله از آن جمله است.

کتاب راویان نور، گزارش مصوری از جبهه‌های جنگ (ناشر انتشارات سروش ۱۳۶۱)، کتاب لبیک (گزارش مصور از رویدادهای پس از انقلاب) به همراه دکتر محمود گل محمدی ۱۳۶۳ و کتاب نگاهی به ماسوله روستا، (ناشر انتشارات سروش ۱۳۶۳) از جمله کتاب‌هایی است که درباره آثار او منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست