1. خانه
  2. اخبار
  3. جشنواره ترنج به میزبانی قم برگزار می‌شود‌

جشنواره ترنج به میزبانی قم برگزار می‌شود‌

معاون فرهنگی هنری دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قم از برگزاری جشنواره ترنج در زمینه هنرهای تجسمی به میزبانی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، مهدی کلانتری شامگاه جمعه در همایش افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در سخنانی به برگزاری ششمین جشنواره بزرگ جوانان مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره ترنج در زمینه هنرهای تجسمی در چهار رشته گرافیک، نقاشی، عکس و خشنویسی به میزبانی استان قم در تابستان سال جاری برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر تقویت برنامه‌های هنری در کانون‌های مساجد خاطرنشان کرد: از طرحها و برنامه‌های هنری که از سوی کانون‌های مساجد ارائه شود حمایت‌های ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

کمبود مربی در برنامه‌های هنری

کلانتری به برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از کانونها با کمبود مربی در زمینه برنامه‌های هنری مواجه‌ هستند.

معاون فرهنگی هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم ادامه داد: در هر منطقه کارگاه‌های هنری تشکیل شده است که با همکاری انجمن‌های هنری ارشاد، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین سازمان میراث فرهنگی، مربیانی برای اموزش فعالیت‌های هنری ساماندهی شده‌اند که می‌تواند در بحث اشتغال اعضا نیز مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه شش باشگاه فرهنگی ورزشی به صورت تخصصی در قم فعال شده است گفت: در این باشگاه‌ها زمین برای ورزش تیر‌اندازی، فعالیت‌های رزمی، تنیس و … ارائه می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های سرود و نمایش اشاره کرد و گفت: ۴۱ گروه سرود در سطح استان شناسایی شده است که برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای این گروه‌ها به صورت تخصصی در دستور کار قرار دارد.

کلانتری به عقد قرار داد با استخر‌های شنا در سطح استان اشاره و عنوان کرد: تعداد ۱۲۰ سانس در چهار استخر برای کانون‌های مساجد به صورت اختصاصی در نظر گرفته شده است که در حاشیه این برنامه‌ها مربیان با ارائه نکات تربیتی و هدایتی بنیه عقیدتی اعضا را افزایش می‌دهند.

وی اضافه کرد: برای دیدن فیلمهای سینمایی به در‌خواست کانون‌های مساجد با سینما تربیت هماهنگی‌های لازم بوجود آمده است و همچنین برای استفاده از پارک‌های شهر، اعضای کانون‌های مساجد می‌توانند از تخفیف ۶۰ درصدی در این خصوص استفاده کنند.

وی به برنامه‌های اردویی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های اردویی هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است که در سال گذشته اردوی خارج از استان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد که امسال این اردو در سطح وسیعتر در مشهد مقدس برای دوره‌های راهنمایی و دبیرستان برگزار می‌شود.

 
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست