1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «تو خواهی ماند» به کار خود پایان داد

نمایشگاه عکس «تو خواهی ماند» به کار خود پایان داد

نمایشگاه گروهی عکس «تو خواهی ماند» عصر روز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه جاری با برگزاری آیین اختتامیه و اهدای کتاب عکس «تو خواهی ماند» به کار خود پایان داد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد هجده عکاس با ۱۴۰ قطعه عکس سیاه سفید و رنگی در اندازه‌های: ۱۶ در ۲۱ س.م، ۳۰ در ۴۵ س.م و ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر ارایه شده بود که سعید نقیبی به عنوان مدیر انجمن عکاسان گنبدکاووس و مدرس دوره آموزشگاه نهان، سرپرستی این پروژه را برعهده داشت.

پوستر نمایشگاه عکس «تو خواهی ماند» در گنبدکاووس
اسامی صاحبان عکس در این نمایشگاه گروهی و کتاب عکس «تو خواهی ماند» به این ترتیب معرفی شده است: حبیب اسدی، آرزو بسیا، ایلیا بهنام فر، علی خسروی، مهدی رحیمی، نسیبه رمضانی، پارمیدا زمانی، نیوشا ظفرنوایی، سپهر غیاثی، ریحانه فرقانی، فریما قاقه‌ئی، صادق قلیچ‌لی، رضا کوهسار، بهزاد گل چشمه، امیر مشهدچی، بهاره میرنژادی، فاطمه میری و نیایش یغمایی.

نمایشگاه عکس «تو خواهی ماند» در گنبدکاووس
در متن قاب نخست این نمایشگاه به قلم «علی اتحاد» آمده است:
از نخستین سنگ نشان، از آن تکه سنگ ساییده که مردمان با آن پوستی را دریدند برای جامه کردن یا تن چوبی درختی را از هم گشودند، تا پیچیده‌ترین قطعه‌ی کوآنتومی درون تحلیلگری دیجیتال، همه‌ی تاریخ ما با به واسطه‌ی اشیاء شناخته می‌شود. می‌گوییم عصر آهن گویی که تن مردمان آن روزگار از آهن است و نه اشیاءشان. از خاطر بردن هر شی از خاطر بردن تاریخ است و تاریخ اشیاء خودْتاریخ آدمی. هاله‌‌ی اشیاء را تنها ما آدمیان‌ایم که می‌بینیم. اگر من هاله‌ی آن شانه‌ی دندانه شکسته را نبینم، اگر نگویم که آن شانه هر روز در موهای کم پشت و سپید مادربزرگ‌ام گشته، شیار کرده و پایین دویده؛ آن شانه، آن شانه‌ی کهنه‌ی دندانه شکسته، بدل به زباله خواهد شد. موزه‌ها قصه نمی‌گویند و درست به همین دلیل است که خموده و عبوس‌اند و حتی مرده. با این همه می‌‌توان هاله‌های گمشده‌ی اشیاء را احضار کرد و موزه‌های زنده ساخت، موزه‌های قصه‌گو. هر یک از ما، جایی در کنج خانه‌هامان موزه‌ای فراموش شده داریم که قصه‌گویی را انتظار می‌کشد.
نمایشگاه عکس «تو خواهی ماند» در گنبدکاووس
این نمایشگاه در دو بخش پروژه «تو خواهی ماند» که دستاورد سعی و نگاه عکاسانه پایان دوره هنرجویان آموزشگاه نهان است و بخش آزاد در اداره فرهنگ و ارشاد گنبدکاووس برگزار شد.
همچنین مقدمه کتاب عکس «تو خواهی ماند» اهدایی به عکاسان باعنوان «نظام اشیا» به قلم داوود ارسونی تحریر شده است(که به محض دریافت در سایت کتاب عکس به عنوان بانک تالیفات عکاسی ایران معرفی خواهد شد)
شایان ذکر است بنابر اظهار مدیر برگزاری این رویداد هنری، پروژه «تو خواهی ماند» از فروردین ماه ۱۴۰۲ دوباره آغاز و حول روستاهای منطقه ترکمن صحرا ادامه می یابد.
اداره فرهنگ و ارشاد گنبدکاووس در شهرستان گنبدکاووس، انتهای بلوار دانشجو، خیابان هنر واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
پذیرش عکاسان اردوی چهارمین جشنواره عکس نگاران
پسین
کتاب «در دوران ناصری» نسرین ترابی رونمایی شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست