1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. «ویرانی» سارا ساسانی در نگارخانه آرته

«ویرانی» سارا ساسانی در نگارخانه آرته

نمایشگاهی از آثار عکاسی و چیدمان سارا ساسانی با عنوان « ویرانی » عصر روز جمعه ۱۶ تیر ماه جاری در نگارخانه آرته برگزار می شود.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، بانو ساسانی در این نمایشگاه با هدفی ویژه اقدام به نمایش ۱۰ قطعه عکس رنگی در اندازه ۷۰ در ۱۰۵ سانتیمتر و ۳۲ قطعه عکس رنگی در اندازه ۱۵ در ۱۵ سانتی متر در کنار دو فضای چیدمان شده ارایه کرده است.
در این نمایشگاه همچنین صداهایی مبتنی بر داستانی خطی با مفهوم مادر همراه است. مفهومی مبنی بر لحظه ای که زنی در آستانه مادر شدن با رخداد ناگواری مواجه می شود.

سارا ساسانی متولد سال ۱۳۶۴ در تهران و دانش آموخته رشته پژوهش هنر است. ساسانی پیش تر از این با نمایشگاه هایی چون: پرتره مجسمه سازان ، بی زمین و … به ارایه ایده ها و مضامین ذهنی خود پرداخته است.

در قاب نخست نمایشگاه عکس ویرانی به عنوان استیتمنت نمایشگاه به قلم سارا ساسانی آمده است:
در سال های اخیر اخبار ناگوار بسیاری از گوشه و کنار کشورم شنیده ام، اما ناگوارترین آن ها اخبار مرگ جنین در رحم مادر است.
مادران بسیاری در اطراف من بارها بارور شدند اما پس از مدتی متوجه شدند کودکشان در رحم مرده است، آنها تنها یک بار مردند اما مادران باردار چندین بار پی در پی مردند، زنده شدند و باز هم مردند.
رحم هایی که به دلیل شرایط بد محیطی خیلی زود مجبور به از دست دادن جنین شدند، خیلی زودتر از موعد، خیلی زودتر از زود. این ها اخباری بود که بسیار دیدم و شنیدم اما کمتر به آن گوش و اهمیت دادند.
برای تمام مادران داغدار و تمام رحم های بی فرزند نگران و ناراحت هستم، نگران از آینده ای نامعلوم و ناراحت از حال ناخوش.

نمایشگاه عکس « ویرانی » ساعت ۱۷ روز جمعه ۱۶ تیر ماه در محل گالری آرته گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه عکس و چیدمان دیدار کنند.
گالری آرته شنبه ها تعطیل است.
نگارخانه آرته در تهران ، ونک، خیابان ملاصدرا، شیخ بهایی جنوبی، پایین تر از پل همت، بلوار علی خانی، بیست متری گلستان، دوازده متری دوم، شماره ۳ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
«مسعود پورجعفری» عکاس گیلانی درگذشت
پسین
نمایشگاه عکس «روزگار کودکی» در پردیس ملت

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتى
    ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ۱۹:۳۸

    نمایشگاه عکس ویرانى سارا ساسانى، موضوعى جسورانه داشت، مرگ جنین در رحم مادر.
    انتخاب و تفکر و پرداختن به این موضوع اولین حُسن این نمایشگاه بود.
    سارا ساسانى موضوع را دیده بود، درباره ى آن اندیشیده بود ولى در پرداخت و چیدمان عناصر براى عکاسى چندان موفق نبود، حس تصنعى و گاه دور از واقعیت بعضى قاب ها چندان مخاطب را با اندیشه و دغدغه عکاس همراه نمیکرد و تحت تاثیر قرار نمیداد.
    چیدمان قاب هاى نمایشگاه به گونه اى بود که داستانى را از زبان عکس از ابتدا تا انتها روایت مى کرد. ولى این روایت قاب هاى گمشده اى داشت که به بازخوانى این دغدغه کمک بیشترى مى کرد.
    ترکیب بندى و جلوه هاى بصرى عکس ها از لحاظ فنى به نظرم تقریبا بدون نقص بود.
    تماشاى عکس ها ، همراه با گوش دادن به داستان مادران فرزند از دست داده، انتقال احساس از عکس به مخاطب را تقویت مى کرد هر چند این واگویه ها نیز چون پرداخت به موضوع جاى کار بیشترى داشت.
    و المان بزرگ صندلى خون آلودى که به عنوان نمادى از این موضوع در نمایشگاه قرار داده شده بود، منِ مخاطب را جذب و درگیر نکرد و بود و نبود آن تاثیرى در این چیدمان و همراه کردن مخاطب نداشت .
    تلاش و تفکر عکاس و همت و جسارت عکاس در پرداختن به این موضوع قابل ستایش است.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۲۲ تیر ۱۳۹۶ ۰۷:۳۳

    نمایشگاه عکس ویرانی با موضوع« سقط جنین» که خانم سارا ساسانی برای پرداختن به آن انتخاب کرده نمایشگاهی خوب و قابل تامل بود، ولی متن قاب اول نمایشگاه با عکس ها مکمل یکدیگر نبودند.
    در قاب اول ، بخشی از دغدغه عکاس آلودگی های محیطی و پارازیتهای شهری و غیره عنوان می شود ولی در مجموعه عکسها بیشتر به رنج زنانگی ها و مادران در غم از دست دادن فرزند پرداخته شده که آن هم به نظر پرداختی در صورت و عجولانه می آید.
    چیدمان ها، ترکیب بندی و تکنیک های بکارگرفته شده در ایده عکسها بسیار خوب و زیبا می باشد و برخی آثار با فاصله ای زیاد، بسیار موفق تر از باقی عکس ها به چشم آمدند.
    به نظر می آید که با وجود درک بخشی از این شرایط توسط عکاس، ساختار تحقیق عکاس در این مورد کافی نبوده و حس مورد نظر را همراه با پیام مورد اشاره عکاس به بیننده منتقل نمی کند.
    حالتها تصنعی هستند. حتی داستان صوتی که گذاشته شده که تا حدودی قرار بوده که کمک کننده به مفهوم و عکس ها باشد، باز هم حس گوینده ها و داستانها واقعی به نظر نمی آیند و حس را منتقل نمی کرد.
    فکر میکنم تا حدودی شاید کار ، عجولانه جمع آوری شده باشد، موضوع بسیار خوبی بود ولی هنوز جای کار و تلاش و استمرار بیشتری داشته است تا به بار بنشیند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست