1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه کارت پستال‌های «مشروطه» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه کارت پستال‌های «مشروطه» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه کارت پستال‌های «مشروطه» از مجموعه بایگانی ناصرالدین حسن زاده یکشنبه ۱۴ اَمرداد در موزه عکسخانه شهر به نمایش گذاشته می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، نمایشگاه کارت پستال‌های «مشروطه» از روز یک‌شنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۷ به مناسبت یکصد و دوازدهمین سال صدور فرمان مشروطیت در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.
این نمایشگاه بخشی از آرشیو شخصی و گران‌بهای آقای ناصرالدین حسن‌زاده است که خود از نوادگان یکی از مشروطه‌خواهان تبریز می‌باشد.
در نمایشگاه کارت پستال‌های «مشروطه» تعداد ۴۶ قطعه کارت پستال این دوران شامل عکس مجاهدین مشروطه تا جشن‌های سالگرد مشروطه به نمایش گذاشته می شود.

در بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه آمده است: «انقلاب مشروطه یا جنبش مشروطه‌خواهی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سیاسی در تاریخ ایران جدید بود. جنبش مشروطه‌خواهی، انقلاب مشروطه یا جنبش مشروطه مجموعه‌ی کوشش‌ها و رویدادهایی است که به امضا کردن فرمان مشروطه توسط مظفرالدین شاه قاجار در ۱۴ مرداد ۱۲۸۵ خورشیدی انجامید و تا دوره محمدعلی شاه قاجار برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه ادامه یافت و منجر به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی کشور ایران شد.»

نمایشگاه کارت پستال‌های «مشروطه» از ساعت ۱۴ روز یک‌شنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۷ در محل موزه عکسخانه شهر گشایش یافته و تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز دوشنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۷ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند.
موزه عکسخانه شهر در تهران، ضلع شمالی میدان هفتم تیر، خیابان بهارشیراز، میدان بهارشیراز، جنب بوستان بهارشیراز واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نگارخانه چیلیک میزبان جشنواره عکس نگاران
پسین
نمایشگاه عکس کاغذی «سعید قاسمی» در شهرستان اهر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست