1. خانه
  2. اخبار
  3. آثار عکاسان ایرانی در جشنواره فلوریدا

آثار عکاسان ایرانی در جشنواره فلوریدا

 

ده قطعه عکس از هفت عکاس ایرانی به ششمین دوره جشنواره‌ی بین المللی عکس فلوریدای آمریکا راه یافت.


در این دوره از جشنواره فلوریدا، که یکی از معتبرترین رویداد‌های عکاسی زیر نظر  فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ)  می‌باشد، تعداد ۲۳۶۶ عکاس از سراسر جهان با ۳۷۱۴ قطعه عکس در دو بخش آزاد و خلاقه شرکت کرده بودند که تعداد ۱۴۱۲ قطعه عکس از سوی هیئت داوران برای حضور درنمایشگاه برگزیده شدند.

در این جشنواره تعداد ۴۰ عکاس ایرانی شرکت کرده بودند که در این بین آثاری از:
صمد قربان زاده از مشهد، شکوفه ملکیانی و داوود عزتی از تهران و کوثر میری از شوشتر به نمایشگاه بخش عکاسی خلاقه راه یافتند و در بخش آزاد این جشنواره هم آثار:
صمد قربان زاده از مشهد با دو قطعه عکس، کـاوه بغـدادچی از قزوین، محمد گلچین و رضا گلچین از تالش و شکوفه ملکیانی از تهران هر کدام با یک قطعه عکس، از کشور ایران حاضر خواهند بود.

عکس‌های برگزیده این جشنواره طی سال ۲۰۰۹ در قالب نمایشگاه‌هایی در چهار شهر مختلف ایالت فلوریدا در جنوب‌شرقی آمریکا و همچنین یک نمایشگاه در جمهوری ایرلند به نمایش درخواهند آمد و سپس در قالب یک کاتالوگ الکترونیکی – لوح فشرده – در سراسر جهان عرضه خواهند شد.

شایان ذکر است که این جشنواره زیر نظر فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن ملی عکاسی آمریکا برگزار می‌شود که طبق آمار در این دوره، کشور ویتنام با ۶۴ قطعه عکس پذیرفته شده بهترین عملکرد را
بین کشورهای آسیایی‌ دارد.

پس از کشور ویتنام، کشورهای هند و تایوان هر کدام با ۱۵ قطعه عکس در رتبه ی دوم هستند و کشور ایران با ۱۰ قطعه عکس برگزیده در جایگاه سوم ایستاده است.

خبر: کـاوه بغـدادچی – قزوین

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست