1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. نمایش آثار عکاسان ایرانی در موزه برلین

نمایش آثار عکاسان ایرانی در موزه برلین

منبع: هنرآنلاین –

آثاری از ۴ عکاس ایرانی در موزه برلین به نمایش درآمد.
نمایش آثار عکاسان ایرانی در موزه برلین

سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه عکس معاصر ایران در موزه اسلامی برلین با آثاری از شادی قدیریان، آرمان استپانیان، نجف شکری و ترانه همامی برپاست.

نمایش آثار عکاسان ایرانیعکس‌هایی که در نمایشگاه “ضبط گذشته، عکاسان معاصر ایران” آثاری به نمایش درآمده است برای فراخواندن هویت گذشته از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کند. آثار این هنرمندان با برانگیختن کاربرد هویت‌سازانه گذشته، بیننده را به کاوش تاریخی در جامعه، فرهنگ و هویت ملی فرامی‌خوانند. در این نمایشگاه، عکس‌ها در کنار اشیاء تاریخی مجموعه موزه für Islamische Kunst (موزه هنر اسلامی) به نمایش گذاشته شده است تا گفتگویی میان آنها شکل گیرد.

موزه هنرهای اسلامی آثار متنوعی از هنرهای اسلامی خود را در موزه پرگامون در جزیره موزه برلین به نمایش می‌گذارد که در آن آثار زیبایی از معماری، صنایع دستی، جواهرات، سکه‌های قدیمی و هنرهای تجسمی اسلامی از کشورهایی مانند ایران، اردن، ترکیه، سوریه، پاکستان، عراق و سایر کشورهای اسلامی ارائه شده است.

در موزه پرگامون برلین که یکی از غنی‌ترین موزه‌های جهان است، بالغ بر ۵ هزار اثر تاریخی از ایران وجود دارد. همچنین مجموعه هنرهای اسلامی این موزه، آثار ارزشمند مربوط به جهان اسلام را از قرن هشتم تا نوزدهم میلادی در خود جای داده‌ است.

نمایشگاه “ضبط گذشته، عکاسان معاصر ایران” تا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ ادامه دارد.

منبع: هنرآنلاین
پیشین
عکاس جسور بریتانیایی درگذشت/ ثبت پرتره مارگارت تاچر تا اورسن ولز
پسین
تحول عکاسی و تغییر ماهیت عکس

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست