1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. اطلاعیه دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی اردویی عکس نگاران

اطلاعیه دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی اردویی عکس نگاران

دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی اردویی عکس نگاران با صدور و ارسال اطلاعیه‌ای به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک، توجه عکاسان شرکت کننده و متقاضیان حضور در بخش بایگانی را به نکات ذیل جلب کرد.

در هر سه بخش فراخوان عکسهایی که در محدوده ی جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان ثبت شده باشند،
۱-  الف/ طبیعت
شامل تمامی عکس هایی که با رویکرد مستندگرایانه به ثبت طبیعت بکر و زیبای استان سیستان و بلوچستان، مناظر کویری بخصوص کویر لوت،هامون، جازموریان،آسمان شب، دریا ، سواحل مکران، مناظر دریایی و زیر آب سواحل مکران ، فضاهای طبیعی خارج از شهرها و همچنین موضوعاتی چون محافظت از محیط زیست،حیات وحش، گردشگری، عشایر و حضور مردم در طبیعت به منظور بهره وری صحیح از آن، بپردازند.

ب/ مردم نگاری (مستند اجتماعی)
شامل تمامی عکس هایی که با رویکرد مستندگرایانه و با نگاه امیدبخش به تعاملات  و ارتباطات اجتماعی – شهری، فرهنگ عامه، سنت ها و هنرهای بومی- محلی، اقتصاد در سواحل مکران، اقتصاد مقاومتی، اماکن، معابر،مفاخر فرهنگی استان،صنایع دستی ، سبک زندگی عشایر،مرزنشینان و وحدت همزیستی اقوام در استان سیستان و بلوچستان بدور از سیاه نمایی بپردازد.

ج/ بخش ویژه:  کاهش آسیب های اجتماعی
 آئین های سنتی و مراسم عروسی در بین اقوام استان ، جایگاه مشاغل بومی در جامعه و خانواده ،شادی و حضور خانواده ، نقش مشاغل بومی و محلی در پیشگیری از آسیب اجتماعی ، معرفی مشاغل  و جاذبه های سواحل مکران در کاهش آسیب های اجتماعی و تمامی عکس هایی که با رویکرد مستند از مشاغل بومی محلی و صنایع دستی استان سیستان وبلوچستان با رویکرد احیای مشاغل قدیمی و اهمیت دادن به صنایع دستی با هدف عدم روی آوردن به شغل های کاذب در استان سیستان و بلوچستان .تصاویری که در گذشته با شیوه های مختلف عکاسی (نگاتیو، اسلاید و …) ثبت و ضبط شده باشند و مشمول تعریف تاریخچه ی سیستان و بلوچستان است.
از تمامی عکاسان ایران زمین (آماتور و حرفه ای) و مردم استان دعوت می شود از این فرصت مناسب استفاده نمایند و عکس هایی را که در طول سالیان گذشته از فضای این استان ثبت کرده اند، در بخش ویژه ی سیستان و بلوچستان ارسال نمایند.
لازم به تاکید است این آثار از نظر زمانی محدود به تاریخ خاصی نمی باشند و تنها می بایست در محدوده ی جغرافیایی این استان ثبت شده باشند.
عکاسان دقت نمایند که عکس ها بدون واتر مارک و یا هرگونه نشانه گذاری ارسال شود.

آخرین مهلت ارسال اثر تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ می باشد و هر عکاس می تواند ۴۰ اثر در این سه بخش به آدرس ایمیل جشنواره به نشانی    zahedanphoto.ir@gmail.com ارسال نماید.

در هر سه بخش عکس‌های ارسالی می‌‌توانند رنگی یا مونوکروم باشند و با هر قالبی ثبت شده باشند اما در نهایت باید به صورت یک فایل JPEG که اندازه ضلع بزرگ آن حداقل۴۰۰۰ Pixel باشد  . (در عکس‌های افقی Width = 4000 Pixel  و در عکس‌های عمودی Height 4000 pixel  باشد) و حجم فایل ارسالی  حداقل ۷ مگابایت و حداکثر ۱۰ مگابایت ارسال شوند. رزولوشن عکس ها DPI300 باشد.
کلیه شرکت کنندگان عکاسانی که قبلا در محدوده جغرافیایی سیستان وبلوچستان عکاسی کرده اند می توانند در هر سه بخش طبیعت ،مردم نگاری و ویژه  جشنواره شرکت نمایند. لطفا ارسال آثار را به ساعت پایانی ۱۰ اسفند موکول نکنند تمامی تصمیمات جشنواره بر عهده ی دبیرخانه ی جشنواره است. از عکاسان شرکت کننده انتظار می رود که به تصمیمات این دبیرخانه احترام بگذارند.
رییس شورای سیاستگذاری این جشنواره: دکتر علی سرگزی و  دبیری جشنواره بر عهده: مهدی نجارپیشه و مدیر اجرایی: صادق سوری است. همچنین از: جاسم غضبانپور، محمدرضا چایفروش، مهدی سروری، محمود میربزرگ، صادق سوری به عنوان هیات داوران نام برده شده است.

دبیرخانه چهارمین  جشنواره ملی اردویی عکس نگاران در سیستان و بلوچستان

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
دوازدهمین جشنواره عکس رشد دیگر تمدید نمی شود
پسین
اسامی عکاسان اردوی چهارمین جشنواره ملی عکس نگاران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست