1. خانه
  2. اخبار
  3. اهداف جشنواره فیلم کوتاه سرزمین زیتون تشریح شد

اهداف جشنواره فیلم کوتاه سرزمین زیتون تشریح شد

اهداف جشنواره فیلم کوتاه سرزمین زیتون که اواسط اردیبهشت ماه آینده در بخش‌های مختلف فیلم، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود، تشریح شد.

به گزارش موج، ارج نهادن به مقاومت و پایداری مردم فلسطین و ثبت و ضبط تصویر حقیقی این سرزمین از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره فیلم کوتاه سرزمین زیتون (مقاومت و پایداری در قلمرو سبز اسلامی) است.
به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران جشنواره فیلم کوتاه سرزمین زیتون که مقاومت و پایداری در قلمرو سبز اسلامی بخش‌های فیلم کوتاه ، فیلم های سه دقیقه‌ای ، فیلمنامه و عکس در اردیبهشت ماه سال آتی به صورت همزمان در ۲۹ استان و همچنین در کشورهای لبنان ، سودان و قطر برگزار می شود.
بر اساس این گزارش این جشنواره توسط اتحادیه فیلمسازان کوتاه کشورهای مسلمان و انجمن سینمای جوانان ایران و با همکاری کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین و سازمان‌ها و نهادهای مختلفی از جمله : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در بیروت و خارطوم، جشنواره مستند الجزیره، شبکه المنار، مرکز بین‌المللی تولید و توزیع محصولات هنری بیروت ، انجمن هنرمندان لبنان و آژانس عکس ایران، شبکه دوم سیما، بسیج سازمان صداوسیما برگزار می‌شود.
در این گزارش آمده است مظلومیت و آوارگی مردم فلسطین ، وحدت کلمه آحاد ملت فلسطین ، قدس قبله گاه اول مسلمین ، وضعیت فلسطین از دیدگاه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی ، مسئله ای شاخص انتفاضه ، هولوکاست، داستان دروغین و ابعاد گسترده سؤاستفاده صهیونیسم از آن ، صهیونیسم به مثابه یک رژیم نژادپرست ازظهور تا افول، نقش زنان در انتفاضه ، شصت سال اشغالگری و آوارگی مردم فلسطین ، تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر مقاومت مردم فلسطین ، نقش ادبیات انقلاب اسلامی در فلسطین و اسلامی بودن ماهیت مقاومت فلسطین و ضرورت ارائه یک راه حل اسلامی موضوعات این جشنواره را تشکیل می‌دهند.
۱۶ جایزه به برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره فیلم کوتاه سرزمین زیتون اهدا خواهد شد. دستیابی به آثار ارزشمند ، ماندگار، تأثیرگذار و فاخر، ارتقاء دانش و تجارب سینماگران حوزه فیلم کوتاه، ایجاد فضای فرهنگی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین از جمله اهداف این جشنواره است. همچنین ارج نهادن به مقاومت و پایداری مردم فلسطین و ثبت و ضبط و ارائه تصویر حقیقی و واقعی از این سرزمین و شناساندن مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین دیگر اهداف جشنواره سرزمین زیتون را تشکیل می‌دهد.
علاقمندان می‌توانند آثار خود را در دبیرخانه جشنواره واقع در تهران – میدان ونک خیابان گاندی – کوی ۱۹ – پلاک ۲۰ انجمن سینمای جوانان ایران ارسال کنند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست