1. خانه
  2. اخبار
  3. با عکس‌های سیامک درخشان و اسماعیل گلرخ «مقدمه‌ای بر عکاسی زیر آب» منتشر شد

با عکس‌های سیامک درخشان و اسماعیل گلرخ «مقدمه‌ای بر عکاسی زیر آب» منتشر شد

کتاب «مقدمه‌ای بر عکاسی زیر آب» توسط سیامک درخشان همراه با عکس‌های این عکاس و اسماعیل گلرخ منتشر شد.

با عکس‌های سیامک درخشان و اسماعیل گلرخ«مقدمه‌ای بر عکاسی زیر آب» منتشر شددرخشان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: «مقدمه‌ای بر عکاسی زیر آب» یک کار تألیفی است که بخشی از آن هم شامل ترجمه است. این کتاب همان‌طور که از اسمش پیداست، مقدمه‌ای بر عکاسی زیر آب است که شامل بخش‌ها و سرفصل‌های مختلفی است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: لوازمی که مورد نیاز عکاسی زیر آب است، انواع عکاسی زیر آب، آماده‌سازی و مراقبت.

او افزود: در این کتاب همچنین به موارد دیگری مثل انتخاب و آماده‌سازی لوازم‌، استفاده از تشکیلات عکاسی زیر آب و محفظه‌های ضدآب و این‌که در چه مدل‌هایی هستند، هر مدل چه کارآیی‌ای دارد‌، کدام گران‌تر است و کدام ارزان‌تر، پرداخته شده که در واقع آماده‌سازی و مقدمه‌ای است برای عکاسی پیشرفته زیر آب.

سیامک درخشان درباره بخش‌های ترجمه‌یی کتاب نیز اظهار کرد: در قسمت‌های ترجمه‌یی کتاب از منابع و کتاب‌های مختلف استفاده شده است. همچنین از کلاس‌های مربوط به استاندارد‌های آموزشی در جشنواره‌های زیر آب که در اروپا انجام شده، استفاده شده و البته تجربیاتی هم که خودمان در این‌جا داشته‌ایم، مؤثر بوده است.

او درباره نوع مخاطبان این کتاب گفت: این کتاب می‌تواند همه نوع مخاطبی داشته باشد و سعی شده است هر نوع علاقه‌مندی به دنیای زیر آب که به عکاسی هم علاقه نداشته باشد، بتواند از کتاب استفاده کند.

او افزود: این کتاب هم متون ساده و قابل فهمی دارد و هم عکس‌های زیادی در گونه‌های مختلف در آن وجود دارد که ۹۰ درصد عکس‌ها هم مربوط به خلیج فارس و دریای عمان است که همه آن‌ عکس‌ها کار خودم و اسماعیل گلرخ عربانی است.

«مقدمه‌ای بر عکاسی زیر آب» حدود ۷۶ صفحه است و از سوی انتشارات شیروان منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
« عاشورا در خوانسار » هدف همسفران تور عکاسی چیلیک
پسین
عباس کوثری: استمرار یک جشنواره باعث تأثیرگذاری می شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست