1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. کتاب عکس « مصائب درختان » با مقدمه هادی شفاییه منتشر شد

کتاب عکس « مصائب درختان » با مقدمه هادی شفاییه منتشر شد

کتاب عکس علی شکری با عنوان « مصائب درختان » با مقدمه ای به قلم استاد هادی شفاییه در انتشارات ماتادور انگلستان منتشر و در پایگاه های جهانی فروش و سفارش عرضه شد.

کتاب عکس « مصائب درختان » / The Passion of Trees  به عنوان نخستین کتاب عکس عکاس ، دستاورد بیش از یک دهه تلاش « علی شکری » عکاس آذری است که از درختان در فرم ها و اَشکال گوناگون عکاسی کرد و در نهایت بنا بر هماهنگی با انتشارات ماتادور در کشور انگلستان تعدادی از عکس های این عکاس در کتابی نفیس در اندازه ۲۶ در ۲۶ سانتیمتر چاپ و منتشر خواهد شد.
کتاب عکس علی شکری به رنگ سیاه سفید و با ١٢٠ صفحه به چاپ می رسد و به مبلغ ٣٠ پوند در پایگاه های سفارش و فروش بین المللی عرضه شده است.
هادی شفاییه در بخشی از متن ابتدای این کتاب عکس در وصف نگاه عکاس آورده است: « … درخت خشک با شاخه های لُخت توجه کسی را جلب نمی کند و به وصف و زیبایی آن برنمی انگیزد. علی شکری چنین نیست، او همین درختان خشک را زیبا می بیند و از آنها زیبایی می آفریند و در این آفرینش موفق می شود.
در این مجموعه، او ما را به ضیافت زیبایی ها می برد و دنیایی زیبا از چشم خود به ما می نماید. زیبایی که اگر ما خود بودیم، هرگز چنین نمی دیدیم او با امکاناتی که تکنیک عکاسی در اختیار گذاشته، گاهی روشنی ها را تیره و تیرگی ها را روشنی می کند … »

علی شکری متولد دی ماه سال ۱۳۶۰ در تبریز و دانش آموخته مهندسی رشته فناوری اطلاعات IT در شاخه امنیت شبکه های کامپیوتری می باشد که تجربه عکاسی را از سال ۱۳۸۲ در شاخه عکاسی طبیعت آغاز کرده است.

این عکاس تبریزی در رابطه با انتشار این مجموعه گفت: مجموعه عکس « مصائب درختان » دستاورد ۱۳ سال تلاش جستجوگرانه و مبهمی بود که عکاسی در لابلای فرم ها و اَشکال درختان برای من به دنبال داشت. این کتاب همزمان با روز سه شنبه ۲۵ مهر ماه جاری مطابق با ۱۷ اُکتبر در سایت هایی همچون: amazon, ebay, google, waterstone و دیگر سایت ها در مرحله پیش فروش قرار خواهد گرفت.

شکری با اشاره به معرفی و رونمایی این کتاب عکس در شهر محل نشر و زمان حضور این تالیف در ایران، اظهار داشت: این کتاب مورد استقبال ناشران معتبر جهان قرار گرفته و ۱۰ اکتبر انتشار آن به پایان رسیده و ۱۷ اکتبر طی مراسمی در کشور انگلیس رونمایی خواهد شد و در مدت زمان کوتاهی پس از این مراسم، به ایران وارد خواهد شد.
وی در رابطه با محتوای عکس های مجموعه گفت: سعی کرده است با نگاه انسانی به درختان، آن ها را با شخصیتی که طبیعت به ایشان داده است ببیند و روابط اجتماعی بین درختان را به تصویر بکشد.
این کتاب پس از ورود به کشور و معرفی در پایگاه عکس چیلیک ، از طریق پایگاه تخصصی کتاب عکس قابل سفارش و تهیه خواهد بود.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
فراخوان دوازدهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی دوربین‌.نت
پسین
تور عکاسی چیلیک از یکصدومین مقصد عکاسی اش عبور کرد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست