1. خانه
  2. اخبار
  3. برگزاری ویژه برنامه های دهه فجر در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران

برگزاری ویژه برنامه های دهه فجر در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران

مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در سی امین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه های متنوعی را تدارک دیده اند.

به گزارش موج به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، نمایشگاه تصویری روزشمار انقلاب با عنوان "اینجا انقلاب ۵۷" به مناسبت دهه فجر در منطقه ۹ شهرداری تهران برگزار می شود.
عادل مزاری از برنامه ریزی ۹۰ فعالیت برای گرامیداشت دهه فجر امسال در منطقه ۹ تهران خبر داد و گفت: تنوع برنامه ها زیاد بوده و اقشار مختلف ازکودکان تا بزرگسالان را مهمان فجر امسال کرده است که از جمله آن می توان به برنامه هایی مانند جشنواره سراسری شعر فجر،نمایشگاه انقلاب و رسانه دستاورد نسل سومی ها ، انقلاب و سینما، ایستگاه انقلابو محله من ، خیابان هنر ، ایستگاه پایداری، پخش شعارهای قبل از انقلاب، عهد با امام امت، بازدید از خانواده شهدای انقلاب اشاره کرد.
به گفته وی مسابقه ساخت ماکت آدمک ههای استکبار و برپایی نمایشگاهی از آثار منتخب و وبلاگ نویسی انقلاب از دیگر برنامه های این ایام است.
همچنین شهرداری منطقه ۳ تهران نیزدر روز ۲۲ بهمن ایستگاه های شادمانه فجر را در سطح ۱۲ محله این منطقه برپا کرده است و در مسیر راهپیمایی نیز پایگاه های فرهنگی و اجتماعی را دایر می کند.
محمدجواد سجادی نژاد از ابتکار این منطقه در برگزاری مسابقه عکاسی با تلفن همراه از تحولات و دستاوردهای انقلاب خبر داد و گفت: در مدارس ابتدایی سطح منطقه مسابقه نقاشی ویژه کودکان و دانش آموزان دبستانی برگزار می شود.
بر این اساس منطقه ۵ شهرداری تهران نیز در دهه فجر امسال دو اقدام ابتکاری در دست اجرا دارد که از جمله آن می توان به کاشت ۳۰ نهال انقلاب به مناسبت ۳۰ سالگی انقلاب اشاره کرد.
حسین هوشیار در این باره گفت: به مناسبت ایام دهه فجر ۳۰ کبوتر طی مراسمی از پارک میعاد منطقه به پرواز درخواهند آمد که نویدبخش سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هدیه آزادی به ملت ایران خواهد بود.
به گفته وی بازدید از خانواده های شهدای انقلاب و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و هنری از جمله خاطره نویسی و خطاطی از جمله ویژه برنامه های دهه فجر است و همچنین چندین جشنواره فرهنگی هنری در سطح مدارس و مساجد منطقه با همکاری شهرداری برگزار می شود.
هوشیار افزود: ۳۰ گروه برگزیده سرود به مناسبت دهه فجر مسابقه سرود محلات را برگزار می کنند.
وی همچنین به تجلیل از ۳۰ مبارز انقلاب و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و برگزاری مراسمی به همین منظور با حضور خانواده های این افراد اشاره کرد.
همچنین حبیب الله غفوری معاون اجتماعی و غرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران با اشاره به پیش بینی ۱۶۶ برنامه فرهنگی ورزشی در منطقه ۲۰ برای دهه فجر گفت: این معاونت برنامه های ویژه سالگرد پیروزی انقلاب را در دو بخش فرهنگی و ورزشی پیش بینی کرده است که درسطوح دانش آموزی، شهروندی و گروه ها و پایگاه های بسیج برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های فرهنگی منطقه ۲۰ در ایام دهه فجر گفت: برگزاری مراسم جشن انقلاب، مسابقات هنری همچون عکاسی، داستان وشعر، مسابقه علمی فرهنگی با عنوان از انقلاب حسینی تا انقلاب خمینی، اجرای نمایش آموزشی با موضوع انقلاب و سلامت، برگزاری شب شعر ویژه پیروزی انقلاب و برپایی ایستگاه های خوشنویسی با موضوع نوشتن متن و جمله در وصف انقلاب از جمله این برنامه ها است.
غفوری افزود: در دهه فجر، تورهای یک روزه بازدید از موزه عبرت، کاخ سعد آباد ودیگر نقاط مرتبط با انقلاب ویژه دانش آموزان و شهروندان منطقه ۲۰ برگزار خواهد شد. همچنین سالمندان و اعضای کانون مادر و کودک با هماهنگی ادارات اجتماعی نواحی ۷ گانه و مراکز فرهنگی منطقه به اردوهای تفریحی وزیارتی اعزام خواهند شد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران، برپایی نمایشگاه فرهنگی برای عرضه کتاب و CD با موضوع انقلاب، برپایی تعزیه با توجه به تقارن دهه فجر و ایام صفر، بازدید از خانواده های معظم شهدا و برگزاری مراسم جشن انقلاب را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر سی امین سالگرد انقلاب اسلامی عنوان کرد .
وی درباره برنامه های ورزشی منطقه ۲۰ در دهه فجر نیز گفت: ۶۷ برنامه ورزشی با عناوین فوتبال ، فوتسال، بدنسازی و وزنه برداری ، آمادگی جسمانی ، شطرنج ، دو ومیدانی، طناب کشی، والیبال، دارت، بازی های سنتی، پیاده روی، بدمینتون، دوهمگانی و … ویژه بانوان، کارمندان، دانش آموزانو عموم شهروندان پیش بینی شده است.
فرامرز عظیمی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۲ تهران نیز با اشاره به برنامه های این معاونت در این ایام گفت: حضور در بهشت زهرا و مقد مطهر امام راحل ، بازدید از حسینیه جماران و دیدار با بیت حضرت امام خمینی (ره)، شرکت در مراسم غباروبی مزار شهدای بهشت زهرا، بازدید از موزه عبرت، کاخ گلستان، موزه شهدا و زندان قصر از جمله برنامه هایی است که برای گروه های دانش آموزی، خانواده های معظم شهدا ، پایگاه های بسیج، مساجد و عموم شهروندان در قالب برنامه های بازدید از نقاط مرتبط با انقلاب پیش بینی شده است.
وی افزود: مراسم جشن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز در فرهنگسراهای منطقه، مدارس دخترانه نبی اکرم ( ص) و شهدای راه آهن و مجموعه ورزشی غدیر در روزهای ۲۱و ۲۲ بهمن برگزار می شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۲ تهران افزود: ادای احترام به مقام بنیانگذار انقلاب اسلامی ، برپایی نمایشگاه عکس و روزنامه های مربوط به انقلاب اسلامی ، برپایی ایستگاه های صلواتی ، تهیه آلبوم و کتابچه یاد و خاطرات شهدای انقلاب اسلامی ، برپایی ایستگاه های فرهنگی ، سلامت، آموزش و پذیرایی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و عیادت از جانبازان آسایشگاه ثارالله از دیگر فعالیت ها و برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر است.
بنابر این گزارش ، معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ شهرداری تهران نیز برنامه های متعددی را برای ایام دهه فجر پیش بینی کرده است که از جمله آن برگزاری شب شعر انقلاب با حضور شاعران معاصر، رونمایی از نرم افزار شعر انقلاب ، نمایش فیلم با موضوع انقلاب در سینمای ایران ویژه مدارس و بسیجیان ، اجرای نمایش قصه گویی دوران انقلاب در مدارس ابتدایی و تورتهرانگردی می باشد.
در روز ۲۲ بهمن ایستگاه فرهنگی منطقه ۲ شامل نمایشگاه عکس و روزنامه انقلاب ، اجرای مسابقات فرهنگی ، اهدای بسته های فرهنگی و عکس یادگاری در مسیر راهپیمایی در خیابان آزادی برپا خواهد شد.
بر اساس این گزارش برگزاری نمایشگاه فرهنگی، همایش تربیت، جوان، خانواده در اندیشه مطهر، بازدید از خانواده های معظم شهدا و جانبازان انقلاب، ویژه برنامه یادی از شوق دیروز با موضوع تجلیل از سالمندان و بازگویی خاطرات آنها از دوران انقلاب و برگزاری یادواره شهدای انقلاب از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این منطقه به مناسبت دهه فجر است.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ تهران نیزاز برگزاری جشنواره بزرگ انشا نویسی با موضوع انقلاب اسلامی ویژه نوجوانان نواحی هشت گانه این منطقه خبر داد.
ابوالفضل رفیع افزود: همچنین جشنواره برترین های منطقه به منظور انتخاب ۳۰ معلم، ۳۰ دانش آموز، ۳۰ نمازگزار، بانو، رفتگر، ۳۰ خانواده و ۳۰ شهروند در سطح منطقه ۱۵ تهران برگزار خواهد شد.
وی گفت: برگزاری نمایشگاه نقاشی با عنوان «امام خمینی کلید آزادی ملت ها» ، برپایی همایش با موضوع معرفی اندیشه های امام خمینی (ره) در ارتباط با جامعه، برگزاری سلسله نشست هایی برای تبیین ارزش های انقلاب و مقابله فرهنگی و اجرای مسابقه ایده نو درباره انقلاب و مدیریت شهری از دیگر برنامه هایی است که در دهه فجر در سطح منطقه ۱۵ برگزار خواهد شد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۷ تهران از برگزاری جشن های انقلاب در ۱۲۳ مدرسه این منطقه خبر داد.
سید مرتضی موسوی افزود: اعزام شهرداران خانواده و شهرسازان جوان مدارس به مرقد مطهر امام (ره)، برپایی ایستگاههای صلواتی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و مرقد مطهر، برگزاری یادواره شهدا، شب های شعر و مراسم گفتمان دینی، برپایی نمایشگاههای فرهنگی، همایش های ورزشی و کارگاه های آموزشی و اجرای مسابقات دوچرخه سواری، روزنامه دیواری و کتابخوانی از جمله فعالیتهایی است که در منطقه ۱۷ به مناسبت دهه فجر برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری مسابقه پیام کوتاه با عنوان بهمن ۵۷ خبر داد و گفت : این مسابقه از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای اقوام در محل فرهنگسرا برگزار خواهد شد و به بهترین پیام های کوتاه جوایزی اهدا می شود.
دکتر فخیمی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۱ تهران نیز با اشاره به ویزه برنامه های این ایام گفت: برپایی نمایشگاه عکس انقلاب در طول دهه فجر، اجرای مسابقه سخنان امام با محوریت کتاب صحیفه نور، سخنرانی روحانیون درباره انقلاب در تمامی مدارس منطقه و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) از برنامه هایی است که در منطقه ۲۱ اجرایی می شود.
وی افزود: برپایی پایگاه سلامت ویژه راهپیمایان روز ۲۲ بهمن و برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع تاریخ انقلاب در سطح مدارس، مساجد و انقلاب از دیگر برنامه های در دست اجرا است.
مهدی فتحی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ تهران نیز در مورد برنامه های این ایام گفت: به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب، مراسم تجلیل از مقام مبلغان و وعاظ مؤثر در ۳۰ سال انقلاب اسلامی و مراسم شب شعر با عنوان ۳۰ سال شعور در شعر فارسی در سطح منطقه برگزار می شود.
وی افزود: افتتاح مجتمع فرهنگی نور، گشایش اولین خانه نوسازی محله در تهران (در محله صفا)، افتتاح خانه آی تی در محله صفا، بهره برداری از مجموعه فرهنگی ورزشی کوثر، برگزاری مراسم گلبانگ سربلندی برای تجلیل از جانبازان انقلاب اسلامی و برپایی مراسم قصه گویی انقلاب در ۱۰ مدرسه ابتدایی منطقه از جمله مهمترین فعالیتها و برنامه های معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۳ در دهه فجر است.
منطقه ۱۲ نیز در این ایام ویزیت و خدمات رایگان پزشکی، آموزشی و مشاوره بخ مناسبت دهه فجر در مدارس و مساجد منطقه ۱۲ تهران ارائه می کند.
بر اساس این گزارش این طرح در تمام مدارس و مساجد ناحیه ۲ و تعدادی از مدارس و مساجد سطح منطقه ۱۲ با عنوان " سلامت در دهه فجر" اجرا خواهد شد.
همچنین برپایی بازارچه خیریه و برگزاری جشنواره انقلاب در مدارس، مساجد و پارک ترافیک، بازدید میهمانان خارجی از موزه صلح، اعزام دانش آموزان برای بازدید از موزه ها و مراکز علمی، بازدید و تجلیل از خانواده های شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی، نقاشی، مقاله نویسی و انشاء از دیگر برنامه هایی است که در این منطقه اجرایی می شود.
عباس رزاقی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸ تهران نیز در این مورد گفت: اجرای تئاتر خیابانی با موضوع انقلاب اسلامی، تهیه و توزیع ۳۰ قطعه کیک انقلاب بین مهد کودک های مراکز فرهنگی، برگزاری اردوی زیارتی کهف الشهدا به منظور تجلیل از شهدای گمنام و برپایی ایستگاه صلواتی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر است.
وی برگزاری همایش نقش زن در انقلاب اسلامی، مقاله نویسی با موضوع دهه فجر، برگزاری مسابقه داستان نویسی، خوشنویسی، روزنامه دیواری و نقاشی درباره پیروزی انقلاب و بازدید و تجلیل از خانواده های شهدا را از دیگر فعالیتهای این معاونت در منطقه ۱۸ برشمرد.
همچنین محسن جلالی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ تهران نیزبا اشاره به۱۶۶ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی دراین منطقه افزود : این تعداد برنامه با اعتباری بالغ بر۷۵۷ میلیون ریال در ایام دهه فجر و در سطح مساجد ،مدارس ، هنرستان ها و مراکز علمی ، آموزشی و فرهنگی منطقه برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد : تجلیل از خانواده های شهدای انقلاب ، سخنرانی زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و توزیع CD صبح سپید از جمله برنامه هایی است که در این ایام در مساجد منطقه چهار اجرایی می شود.
جلالی گفت : اعزام دانش آموزان به موزه عبرت با عنوان تور سفر انقلاب، خاطره نویسی انقلاب با قلم بچه های نسل سوم و از زبان پدران و مادران آنها و برگزاری جشنواره هنر شامل خوشنویسی، تئاتر، گرافیک و پوستر از برنامه های پیش بینی شده برای مدارس و هنرستان های منطقه است.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ تهران با اشاره به برنامه هایی که برای عموم شهروندان در سطح منطقه برگزار خواهد شد، افزود : تکثیر سرود های انقلابی و حماسی و توزیع آنها در مساجد، مدارس و بین شهروندان، برگزاری نمایشگاه روز شمار انقلاب، مسابقات پیامک های انقلابی، مراسم گرامیداشت بزرگ فجر شامل سخنرانی ، نمایش، تئاترو مسابقه، تجدید میثاق با امام راحل با اعزام ۹ دستگاه اتوبوس برای حضور شهروندان در حرم مطهر، تهیه ویژه نامه فجر، برگزاری نمایشگاه عکس و اسناد انقلاب در نگارخانه یاس و نواحی مختلف منطقه، عرضه محصولات فرهنگی، برپایی غرفه پذیرایی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و برگزاری نمایشگاه دستاورد های دختران در عرصه صنعت در نمایشگاه فرهنگسرای طبیعت از جمله برنامه هایی است که برای عموم شهروندان در سطح منطقه برگزار خواهد شد.
جلالی افزود: همچنین درایام دهه فجر، همایش بررسی انقلاب اسلامی ونتایج آن در جهان اسلام در قالب سخنرانی، بحث و بررسی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست