1. خانه
  2. اخبار
  3. برگ‌های زرین تاریخ دفاع مقدس در تصاویر «بهمن‌جلالی» ثبت شد

برگ‌های زرین تاریخ دفاع مقدس در تصاویر «بهمن‌جلالی» ثبت شد

محمدحسین ایمانی معاون هنری وزارت ارشاد با اعلام آمادگی موزه هنرهای معاصر تهران برای نگهداری از آرشیو غنی این عکاس با سابقه گفت: برگ‌های زرینی از تاریخ دفاع مقدس ما در عکس‌های بهمن جلالی ثبت و ضبط شده است.

محمدحسین ایمانی‌خوشخو معاون هنری وزارت ارشاد که در مراسم تشییع پیکر «بهمن جلالی»پیشکسوت عکاسی ایران حضور داشت، درباره وی به خبرنگار هنرهای تجسمی فارس گفت: بهمن جلالی همیشه با حضورش در صحنه‌های حساس کشور، به نحوی همپای مردم بود. در روزهای پرمخاطره انقلاب با دوربین خود به ثبت تصاویری پرداخت که امروز برگ‌های مستند تاریخ انقلاب است و در دوران دفاع مقدس نیز بدون آن که تکلیفی بر دوش داشته باشد، از سر ذوق و سوز دل همراهی با مردم به میدان جنگ رفت و جلوه‌های بدیع از مقاومت مردم را به تصویر کشید.
وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس،‌برگ‌های زرینی از تاریخ آن به عکس‌های بهمن جلالی اختصاص دارد و این راهی است برای همه هنرمندان که در کنار مردم باشند و دغدغه مردم دغدغه آن‌ها باشد.
ایمانی، جلالی را الگویی برای همه هنرمندان کشورمان دانست و گفت: اگر چه بهمن جلالی به شکل فیزیکی دیگر در میان ما نیست اما راهش را شاگردان و دانشجویان او ادامه خواهند داد و روح بلند این هنرمند فرزانه همیشه همراه فرهنگ و هنر ایران زمین خواهد ماند.
محمدحسین ایمانی خوشخو همچنین از آمادگی موزه هنرهای معاصر تهران برای نگهداری آرشیو غنی این عکاس پیشکسوت خبر داد و گفت: موزه هنرهای معاصر تهران به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های معتبر بین‌المللی این آمادگی را دارد تا با همکاری با خانواده استاد جلالی، ‌آثار و نگاتیوهای ایشان را در شرایط خوب نگهداری کند.
بهمن جلالی عکاس پیشکسوت ایران، روز جمعه ۲۵ دی‌ماه درگذشت. جلالی آرشیوی غنی از عکس‌های دوران قاجار، دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در اختیار دارد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست