1. خانه
  2. اخبار
  3. بزرگداشت حاج بهزاد پروین‌قدس عکاس ۸ سال دفاع مقدس در تبریز “اگر خواستید از من یادی بکنید، برایم دو رکعت نماز بخوانید”

بزرگداشت حاج بهزاد پروین‌قدس عکاس ۸ سال دفاع مقدس در تبریز “اگر خواستید از من یادی بکنید، برایم دو رکعت نماز بخوانید”

بزرگداشت "حاج بهزاد پروین‌قدس" عکاس ۸ سال دفاع مقدس در تبریز
"اگر خواستید از من یادی بکنید، برایم دو رکعت نماز بخوانید"

سرویس: شهرستان‌ها
۱۳۸۹/۱۲/۰۷
۰۲-۲۶-۲۰۱۱
۱۱:۱۹:۴۶
۸۹۱۲-۰۳۸۰۸: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تبریز
سرویس: شهرستان‌ها

بهزاد پروین قدس، عکاس هشت سال دفاع مقدس گفت: اگر خواستید از من یادی بکنید، برایم دو رکعت نماز بخوانید.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، مراسم بزرگداشت «حاج بهزاد پروین قدس» در فضایی آکنده از تقدیر و سپاس از مردی که عمر خویش را وقف هنر حقیقی انقلاب و دفاع مقدس کرده است، بعد از ظهر روز پنجشنبه پنجم اسفندماه در سالن مرکز دیجیتال و نرم افزار فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

در این مراسم «پروین قدس» عکاس و هنرمند دفاع مقدس با سخنانی کوتاه و بی‌ادعا، حاضران را تحت تاثیر قرار داد.

 

پروین قدس در حضور فعالان جبهه‌ فرهنگی انقلاب اسلامی در تبریز در حالی که برای سخنرانی به جایگاه دعوت شده بود، از ایراد سخنرانی امتناع کرد و گفت: اگر خواستید از من یادی بکنید، برایم دو رکعت نماز بخوانید.

 

بهزاد پروین قدس متولد فروردین ماه سال ‌١٣۴٣ در شهر تبریز است و از جمله عکاسان هشت سال دفاع مقدس است که در حین عکاسی مجروح شده و به درجه جانبازی نائل آمده است.

 

بهزاد پروین قدس عضو انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بوده و سابقه بیش از ‌٣٠ دوره حضور در نشست‌های عکاسی و داوری فراخوان‌های معتبر عکاسی را عهده داشته است.

 

آخرین حضور این عکاس در گروه داوری فراخوان سوگواره عکس قاب خالی خورشید در تبریز بوده و اسفندماه سال جاری نیز از جمله عکاسانی است که در کنار فرهاد سلیمانی و محمدحسین حیدری، داوری جشنواره سراسری عکس شکوه حماسه را عهده‌دار است.

 

/حاشیه‌های مراسم بزرگداشت بهزاد پروین قدس/

 

– مراسم با نیم‌ساعت تاخیر آغاز شد. افراد زیادی، به ویژه از جوانان و دانشجویان و دوستان و هم‌رزمان حاج بهزاد سر ساعت اعلام شده در مکان مراسم حضور داشتند.

 

– روح‌الله رشیدی، مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، در ابتدای مراسم از روی یک دست نوشته، چنین خواند: « فکر نمی‌کردم که برای بزرگداشت حاج بهزاد، نوبت به ما برسد و همین خودش به اندازه‌ی کافی تلخ است! یعنی حاج بهزاد اینقدر غریب شده که چند جوان‌ نورسیده، که از تمام انقلاب و دفاع مقدس، تنها صدای آژیر قرمزش را شنیده‌اند و بس، پا پیش بگذارند برای بزرگداشتش؟! اما گریزی از این تصمیم نبود. سال‌ها به انتظار نشستیم تا بزرگان و پیشکسوتان به میدان بیایند و بانی چنین رویدادی باشند اما چنین نشد… ما امیدواریم که این حرکتِ خودسرانه‌ و خارج از عادتِ جوان‌های جنگ‌ندیده، به خیلی‌ها بربخورد!»

 

– سخنران اول رییس جهاد دانشگاهی استان بود که جهاد دانشگاهی در برگزاری این برنامه مشارکت کرده بود. دکتر فرشبافیان، با اشاره به جشن «زنده‌نامان تبریز» از اینکه در این برنامه‌ به جای امثال حاج بهزاد از "فلان استاد لائیک" تجلیل شد، انتقاد کرد.

 

– وسط سخنرانی "رضا برجی" بود که برق قطع شد. او هم با متانت همیشگی‌اش تن صدایش را بالا برد و صحبت‌هایش را در تاریکی ادامه داد. خوشبختانه این قطعی برق زیاد طول نکشید.

او گفت: امیدوار است روزی حاج بهزاد را بردارد و ببرد تهران؛ چرا که مسئولین آذربایجان‌شرقی، قدرش را نمی‌دانند!

 

– محمدمهدی وکیل‌زاده، خردسال تبریزی، بعد از رضا برجی به شعرخوانی درباره‌ انقلاب اسلامی و فتنه‌ ‌٨٨ پرداخت. حافظه قوی و اجرای روان او حاضران را به تشویق واداشت.

 

– وحید جلیلی در انتهای سالن و ردیف آخر نشسته بود و در دفترش می‌نوشت. مجری مراسم که او را برای سخنرانی دعوت کرد، از انتهای سالن خود را به روی سن رساند که نگاه‌های حضار در این مراسم او را همراهی می‌کردند.

وحید جلیلی در صحبت‌هایش، اشاراتی هم به جشنواره‌ فیلم فجر امسال کرده و از برگزیده‌ شدن فیلمی که "هنرش به تصویر کشیدن لات‌های چاقوکش است"، انتقاد کرد! او "سینمای روشنفکری و دروغ‌هایش" را هم بی‌نصیب نگذاشت.

 

– نوبت به «حاج بهزاد» رسید. همه منتظر یک سخنرانی بلندبالا از او بودند، اما چنین نشد. وقتی به روی سن می‌رفت، برای چند دقیقه تشویق حضار نثارش شد. «حاج بهزاد» دو جمله گفت و تمام کرد: «اگر می‌خواهید یادم کنید، دو رکعت نماز برایم بخوانید.»

 

– برخی مسئولین استانی، که قبلاً در برابر پیشنهاد مشارکت در برنامه‌ بزرگداشت حاج بهزاد، جواب سربالا داده بودند، همراه با لوح سپاس، خود را به سالن رساندند تا از بازتاب‌های منفی این عدم همراهی، در امان باشند.

 

– ابراهیم حاتمی‌کیا در یادداشتی که برای حاج بهزاد نوشته و در ویژه‌نامه «چشم انقلاب» منتشر شده، چنین آورده‌ است: «انشاءالله روزی برسد که فخر و مباهات کنیم که این تصاویر مربوط به عکاس شهید ایران اسلامی‌مان، آقای بهزاد پروین‌قدس است.»

 

– بعد از اتمام برنامه، حاضرین برای افتتاح نمایشگاه آثار منتخب، به موزه شهدای ‌٢٧ دی دانشگاه تبریز رفتند و اینجا حال و هوای دیگری داشت. حاج بهزاد، بخشی از گنجینه‌اش را به نمایشگاه آورده است؛ از عکس و دست‌نوشته‌های شهدا تا دوربین‌های قدیمی‌ و آثار حجمی‌اش و… یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه، مربوط به تابلوهایی است که حاج بهزاد با درکنار هم گذاشتن هزاران نقطه، تصاویر رهبر معظم انقلاب را نقاشی کرده و اسمش را گذاشته «نقطه نقطه عشق.»

 

 

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست