1. خانه
  2. اخبار
  3. به منظورفرهنگ‌سازی در مصرف آب نخستین سمینار و مسابقه معماری ، گرافیک و عکاسی برگزار شد

به منظورفرهنگ‌سازی در مصرف آب نخستین سمینار و مسابقه معماری ، گرافیک و عکاسی برگزار شد

مصرف آب، نخستین سمینار و مسابقه معماری ، گرافیک و عکاسی چهارشنبه شب در محل سالن همایش هتل تهران برگزار شد.

رییس ستاد برگزاری این سینمار در سخنانی هدف از برگزاری این مسابقه را تقدیس آب این موهبت الهی در جهت ارتقای سطح فعالیت و تصورات هنری هنرمندان کشور دانست .

دکتر حسن خالقیان زمان برگزاری این مسابقه را اواخر آذرماه سال جاری ذکر کرد و گفت : این مسابقه در سه بخش معماری ، عکاسی و گرافیک برگزار می‌شود وی افزود: هیچ محدودیت سنی و تحصیلاتی برای شرکت‌کنندگان در این مسابقه وجود ندارد و شرکت‌کنندگان درمسابقه باید آثار خود را در سه بخش ذکر شده و تا قبل از پایان آذرماه سال جاری به دبیرخانه مرکزی همایش واقع در تهران ارسال نمایند.

دکتر خالقیان با ابراز تاسف از حمایت نشدن همایش ازسوی متولیان اصلی آب کشور از جمله سازمان آب (آبفای تهران) گفت: این سازمان حتی حاضر نشد سالن خود را با دریافت وجه در اختیار این برنامه قرار دهد و کوچکترین توجه و کمکی حتی معنوی نیز به این مسابقه نکردند.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد همکاری بهتر و بیشتر سازمان‌های مرتبط با موضوع آب از جمله سازمان آب باشیم.

در ادامه مهندس امید آذری از دیگر متولیان برگزاری سمینار، یکی از مباحث اصلی این سمینار و مسابقه را بحث فرهنگ‌سازی استفاده از آب با توجه به کمبود آب در ایران و جهان و همچنین تغییر نوع تفکر افراد به موضوع و مساله آب دانست.

وی افزود : چارچوب مسابقه زادگاه آب از نظر فلسفی آن مدنظر است ، به این جهت افراد بصورت مفهومی در مسابقه شرکت کنند و ازبرخورد کلیشه‌ای با آن اجتناب ورزند.

مهندس آذری گفت : درصددیم در این مسابقه با استفاده از دیدگاه‌های مختلف در زمینه آب، به یک خلاقیت مدرن برسیم.

وی تصریح کرد: طرح مساله سمینار و مسابقه پارادوکس آن کویر است ، کویر برگرفته از خاک ، باد و آتش است که آب را در خود دارد که با ایجاد آب در کویر، به آبادی و زندگی می‌رسیم.

وی گفت : یکی از قابلیت‌های مهم این مسابقه مدت زمان تقریبا طولانی آن است . بیش از دو ماه شرکت‌کنندگان می‌توانند با فکر عمیق و طولانی کارهای خود را ارائه دهند.

مهندس آذری گفت : امیدواریم شرکت‌کنندگان در مسابقه کارهای خوب و قویی ارائه دهند که بشود این آثار را در سطح جهانی نیز مطرح کرد .

وی تصریح کرد : هیات داوران متشکل از دکتر داراب دیبا ، دکتر سیمون ایوازیان ، دکتر سیامک پناهی ، دکتر اصانلو ، استاد امیرهوشنگ اردلان ، استاد ضیاء‌الدین جاوید و استاد امیر حسین محمدخانی هستند که پس از بررسی آثار ارسالی ، نفرات و آثار برتر را معرفی خواهند کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که سازمان‌های متولی امر آب از جمله وزارت نیرو و شهرداری همکاری لازم را برای برگزاری این مسابقه داشته باشند که با انجام آن در سطح تهران و کل کشور بشود فرهنگ استفاده صحیح از آب را به عموم مردم آموزش داد.

قرار است در پایان این مسابقه به نفرات و آثار برگزیده جوایز ارزنده ای از جمله لب تاپ ، ‪ ۱۰‬تا ‪ ۳۰‬میلیون ریال جایزه نقدی و همچنین دوربین دیجیتال اهداء شود.

علاقه مندان شرکت در این مسابقه می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ‪ zadgheab.com‬مراجعه نمایند و یا با سامانه پیام کوتاه ‪ ۴۰۰۰۶۷۰۷‬تماس حاصل نمایند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست