1. خانه
  2. اخبار
  3. بیان بصری، فرم و زیبایی عکس از معیارهای انتخاب آثار برتر رشد است

بیان بصری، فرم و زیبایی عکس از معیارهای انتخاب آثار برتر رشد است

مجید ناگهی گفت: عکس‌هایی که در این جشنواره انتخاب شده است، هم از جهت بیان بصری و هم به لحاظ فرم و زیبایی قوت بیشتری دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مجید ناگهی» در گفت‌وگو با ستاد خبری ششمین جشنواره عکس رشد گفت: داوری برای هر جشنواره‌ای معیارهای متفاوتی دارد و هر فردی معیارهای خود را دارد، اما به طور کلی ما سعی کردیم عکس‌هایی را انتخاب کنیم که هم از جهت بیان بصری و هم به لحاظ فرم و زیبایی قوت بیشتری داشته باشد.
وی درباره نگاه خاص خود برای انتخاب بهترین آثار رسیده به جشنواره گفت: شخصاً کمپوزیسیون، ‌ترکیب‌ و استخوان‌بندی یک عکس بسیار برایم اهمیت دارد و از آن مهم‌تر موضوع عکس است، به این معنا که یک عکس بتواند به موضوع تازه ای بپردازد و دارای نگرش خوبی باشد؛ طوری‌که بیننده را متوقف کند و عکاس را هم به هدفش برساند.
وی در پایان درخصوص برپایی جشنواره عکس رشد گفت: به طور کلی برپایی هر جشنواره‌ای در حوزه‌های تخصصی خوب و مفید است؛ البته جشنواره عکس رشد یک تعامل دوجانبه میان آموزش و پرورش و عکاس است. به این معنا که آموزش و پرورش با شیوه‌ای نو می تواند به هدفش که تعلیم و تربیت است برسد و در آن سو عکاس با تمرکز بر یک حوزه، انرژی و توان بیشتری می‌گذارد و تشویق می شود به سراغ سوژه‌هایی برود که تا پیش از این از آن‌ها غافل بوده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست