1. خانه
  2. اخبار
  3. تقدیر از خانواده حسین پرتوی در نگارخانه شفق

تقدیر از خانواده حسین پرتوی در نگارخانه شفق

فرهنگسرای شفق در آستانه روز تاریخی بیعت همافران در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ نشستی را با حضور عکاسان و اعضای خانواده عبدالحسین پرتوی به منظور پاسداشت زحمات خانواده در پرستاری از این عکاس پیشکسوت برگزار می کند.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " (Chiilick) این مراسم عصر فردا دوشنبه ۱۶ بهمن ماه جاری در محل نگارخانه شفق برگزار شده و عکاسانی چون: محسن شاندیز و محمد نوروزی و همچنین سیاوش پرتوی فرزند این عکاس برگزار خواهد شد.
حسین پرتوی عکاس رویدادی تاریخی بیعت همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ می باشد که عصر همان روز – پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه – در روزنامه کیهان به چاپ رسید و بازتاب های گوناگونی را در پی داشت چنانکه شاپور بختیار نخست وزیر وقت، مدعی ساختگی بودن عکس شد. بنا بر این ادعا سرویس عکس روزنامه کیهان عکس را با مهر تایید امام خمینی(ره) و تعدادی از فریم های این رویداد در قالب کنتاکت به عنوان سند این اتفاق برای دومین بار پیاپی در شماره بعد روزنامه – شنبه ۲۱ بهمن – به چاپ رساند و به این ترتیب به واسطه قدرت و سندیت عکس، باور مردم نسبت به وفادارترین قشر از نیروهای نظامی ارتش، زمینه ساز پیروزی قطعی جریان انقلاب شد.

حسین پرتوی در پی سالیان اخیر به بیماری خاصی مبتلا بوده و در طول این سالها تنها حامی و همراه هزینه های سنگین این بیماری اعضای خانواده ایشان بوده اند.
در جلسه تقدیر از خانواده استاد حسین پرتوی نیز عکاسان به سخنرانی پرداخته و از خاطرات و تجربه های حرفه ای سالها همکاری با ایشان برای حاضرین روایت می کنند.
همه ساله همکاران و هنرجویان این عکاس پیشکسوت به پاس قدردانی از این استاد، نشست ها و جلساتی را تشکیل می دهند تا بتوانند نام و تاثیر نگاه و عکس این عکاس را همچنان در ذهن جامعه عکاسان ایرانی پاس بدارند.

در حاشیه این نمایشگاه تعداد ۲۵ قطعه عکس سیاه سفید در اندازه ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر از آثار شاخص عکس های انقلاب در محیط نگارخانه شفق به نمایش گذاشته شده و قابل مشاهده خواهد بود.
این نشست عصر فردا دوشنبه ساعت ۱۷ در محل نگارخانه شفق واقع در فرهنگسرای شفق برگزار می شود و نمایشگاه تا پایان روز ۲۲ بهمن ماه جاری همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای حضور علاقه مندان می باشد.
نگارخانه شفق در تهران
، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان بیست و یکم، فرهنگسرای شفق واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست