1. خانه
  2. اخبار
  3. جریان عاشورا باید به لحاظ محتوا و معنا در تولیدات جاری باشد

جریان عاشورا باید به لحاظ محتوا و معنا در تولیدات جاری باشد

تاکید مدیرهمایش « محمد آفریده» و دبیر همایش« فرید فرخنده کیش » بر این است که جریان عاشورا به لحاظ محتوا و معنا در تولیدات جاری باشد و صرفا آثار به استفاده از عکس و تصویر عاشورا محدود نشوند.
 

به گزارش روز چهاشنبه خبرنگار سینمایی گروه فرهنگی هنری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"،آیین پایانی دومین همایش تصویر عاشورا شب گذشته برگزیدگان خود را در رشته های مختلف معرفی کرد.
کامران ملکی مجری این مراسم گزارشی در مورد همایش تصویر عاشورا ارایه کرد و از ارسال شدن چند برابر آثار به این دوره همایش خبرداد که نشان از موفق عمل کردن همایش در دوره اول بوده است. در سال گذشته تنها بخش همایش« مستند» موفق عمل کرده ،وامسال بخش فیلم های کوتاه و انیمیشن نیز به آن اضافه شده است .
تاکید مدیرهمایش،« محمد آفریده» و« فرید فرخنده کیش »دبیر همایش بر این است که جریان عاشورا به لحاظ محتوا و معنا در تولیدات جاری باشد و صرفا آثاربه استفاده ازعکس و تصویر عاشورا محدود نشوند.
بعد از سخنان مجری مراسم، دبیر دومین همایش تصویرعاشورا «فرید فرخنده کیش» هدف از برگزاری دومین تصویر عاشورایی را تقویت وحفظ سنن اصیل مذهبی و جاری کردن فرهنگ عاشورایی در حاکمیت سینما از طریق تولید آثاری با مضامین نهضت و سوگواری عاشورا دانست.
وی خاطرنشان کرد: همایش دوم عاشورا از هفتم تا نهم دی ماه در سالن سینما حقیقت مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی با نمایش ۳۳ فیلم از مجموع ۱۲۷ اثر متقاضی برگزار شد.
وی افزود: فیلم های منتخب از طریق ۱۹ داور از صنوف و رسانه ها و عالمین مرتبط موضوعی مورد قضاوت قرار گرفتند که امشب در این محفل رای این عزیزان اعلام خواهد شد .
بعداز سخنان دبیر همایش دومین تصویر عاشورا، سید علی موسوی گرمارودی قطعاتی از اشعارخود را در مورد نهضت عاشورا برای حاضرین خواندو بعد از شعرخوانی «موسوی گرمارودی»، «مهندس جعفری جلوه»، معاونت سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد طی سخنانی ازنهضت عاشورا به عنوان بزگترین رویداد وواقعه تاریخ ساز یاد کرد . در ادامه برنامه از دو هنرمند تقدیر به عمل آمد.
لوح تقدیر و تندیس همایش به« دکتر سید علی موسوی گرمارودی» و لوح تقدیر و تندیس همایش به «احمدجان میرزایی» مستند سازتعلق گرفت. در ادامه برنامه« حسام الدین سراج» و گروه موسیقی «بیدل» به اجرای زنده موسیقی پرداختند.
بعد از اجرای موسیقی هیات داوران بیانیه خود را قرائت کردند و بعد برگزیدگان بخش های مختلف به شرح زیر اعلام شدند.
– لوح افتخار، یک سکه بهار آزادی، به مستند ، «خاک پای خورشید»به کارگردانی « وحید چاووش »
– جایزه نوآوری وخلاقیت همایش ،تندیس همایش، لوح افتخار، دو سکه بهار آزادی و سفر عتبات عالیات به کارگردان مستند «ماه بر بام» ،«علیرضا جهانی فر»( وی هدیه به سفر عتبات عالیات رابه مادرش تقدیم کرد).
– تندیس همایش، لوح افتخار، دو سکه بهار آزادی، سفر عتبات عالیات، به کارگردان فیلم مستند « یک شب سرد زمستانی»، «جمشید مجددی» (جایزه ویژه هیات داوران).
– بهترین فیلم انیمیشن، تندیس همایش، لوح افتخار، پنج سکه بهار آزادی، سفر عتبات عالیات، به کارگردان،« نقشی بر زمان»،« جمال اسکویی».
– بهترین فیلم کوتاه، تندیس همایش، لوح افتخار، پنج سکه بهار آزادی، سفر عتبات عالیات به کارگردان فیلم داستانی، «عروس نینوا»، «پناه بر خدا رضایی».
– بهترین فیلم مستند: تندیس همایش، لوح افتخار، پنج سکه بهار آزادی، سفر عتبات عالیات کارگردان فیلم مستند« یک روز پس از دهمین روز»،« نرگس آبیار».

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست